Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
OFFERTES EN CONTRACTEN - VARIA
Door de klant aanvaarde offerte toch nog verhogen?
Door de stijgende prijzen van materialen ziet u het niet meer zitten om een door de klant aanvaarde offerte nog na te komen. Kunt u dan zomaar onder het contract uit? Wat riskeert u als u dat niet meer wilt nakomen? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Een schadevergoeding als uw klant het contract stopzet...
Een collega wilde net zijn werk starten toen het opeens niet meer hoefde voor de klant. In de algemene voorwaarden van uw collega was voorzien dat de klant in dat geval een schadevergoeding van 30% moest betalen. Kan hij dat vragen? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Vooraf uitgenodigd door de klant dus geen bedenktijd?
U gaat vooraf ter plekke bij een particuliere klant thuis om de werken te bespreken, maar u wilt wél vermijden dat de klant nadien bedenktijd krijgt. Is het dan van belang of de klant u al dan niet zelf bij hem thuis uitgenodigd heeft? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Goede afspraken, op papier…
Een collega eiste een verbrekingsvergoeding van 30%, zoals in zijn algemene voorwaarden voorzien was, de rechter gunde het hem echter niet. Wat liep er fout? Op welk vlak had uw collega wél goede afspraken op papier gezet? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Niet altijd bedenktijd, toch?!
De nieuwe regels rond het zgn. herroepingsrecht in het Wetboek Economisch Recht blijven heel wat vragen oproepen. Wanneer heeft uw klant geen bedenktijd en in welke mate kunt u zich indekken tegen discussies achteraf? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Dringend uw kleine lettertjes aanpassen?
Eind mei wordt het nieuwe Wetboek Economisch Recht (WER) van kracht met daarin een aantal nieuwe regels. In welke mate past u nu maar beter dringend uw kleine lettertjes aan? Meer...
RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN
Offerte getekend maar tijdig bedacht? Dat geldt bij u niet!
De crisis doet klanten twijfelen. Heeft een klant echter nog bedenktijd nadat hij uw offerte getekend heeft? De rechter floot onlangs een klant terug die meende dat hij zich tijdig bedacht had. Uw collega incasseerde een aardige som geld… Meer...
LASTIGE KLANTEN
Een schadevergoeding aanrekenen…
Uw klant wil onder een getekende offerte uit. U rekent hem dus een verbrekingsvergoeding aan. Beter niet factureren, zo liet een rechter onlangs verstaan… Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VERBREKING
Uw klant wil er onmiddellijk onderuit, kan dat zomaar?
In crisistijd keren er nog al eens klanten op hun stappen terug. Uw collega vroeg een forse schadevergoeding toen zijn klant de getekende offerte wilde annuleren. In welke mate kan dat? Wat besliste de rechter hier onlangs over? Meer...
LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN
Uw klant stuurt uw planning in het honderd…
Uw collega ergerde zich er blauw aan dat door de lakse houding van zijn klant de werken maar bleven aanslepen. Hij liet het er niet bij en stapte naar de rechter om een schadevergoeding te vragen. Is dat dan mogelijk? Meer...