Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Bij wie verder aankloppen als de klant zijn huis verkoopt?

U heeft een discussie met een klant over een openstaande rekening of over gebreken in de werken die u deed. Met wie moet u dat afhandelen als de klant zijn woning verkoopt? Kunnen de klant en de koper daar ook afspraken over maken? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Hoe een gedeeltelijke betaling van uw facturen verwerken?

Een van uw goede klanten heeft nog een aantal facturen bij u ‘openstaan’ voor in totaal bv. € 5.700. Op uw verzoek heeft hij nu onlangs een betaling van € 2.500 gedaan. Hoe moet u die gedeeltelijke betaling dan aanrekenen? Kunnen er ook gevolgen zijn aan de keuze die u daarbij maakt? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Reageren op brieven waar u het niet mee eens bent?

Een bouwheer stuurt u een e-mail of brief waarbij hij opmerkingen maakt over de werken die u op de werf uitvoerde of de factuur die u stuurde. Waarom is het dan belangrijk daarop te reageren? Hoe gaat u daarbij te werk? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Aan wie factureren bij werken aan een appartementsgebouw?

Men vraagt u om een aantal werken uit te voeren in een appartementsgebouw. Volstaat het dan dat één van de eigenaars u die opdracht geeft? Aan wie moet u uiteindelijk uw factuur sturen? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Voorzien wanneer de werken ‘ongeveer’ klaar zullen zijn...

Uw collega had in zijn voorwaarden voorzien dat de termijn die hij opgaf enkel een indicatie was dat de werken ‘ongeveer’ zo lang zouden duren en dat er nooit een schadevergoeding aan gekoppeld zou zijn. Is zo’n clausule dan waterdicht? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Na 3 maand geen klachten meer rond verborgen gebreken

Een collega voorzag in zijn algemene voorwaarden dat klachten over verborgen gebreken hem binnen de drie maanden na de voorlopige oplevering moesten bereiken. Ongeldig, meende een klant. Wat vond de rechter ervan? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Zonder factuurvoorwaarden werken…

Over het nut of de noodzaak van factuurvoorwaarden blijft er onduidelijkheid bestaan. Een collega had een klant die niet betaalde. Hij vroeg ons of het kwaad kon dat er op zijn facturen geen voorwaarden stonden. Hoe zit dat precies? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA - ALGEMENE VOORWAARDEN

‘Van rechtswege’ geen interesten te betalen…

Uw collega had lang geduld met een slechte betaler. De factuurvoorwaarden waren volgens de rechter niet in orde en dus kreeg uw collega niet de interesten die hij vroeg. Wat liep er fout? Doe er uw voordeel mee bij uw leveranciers… Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Bij wie moet u zijn met uw protest?

Heel wat firma’s voorzien in hun algemene voorwaarden dat hun debiteuren­beheer uitbesteed kan worden en tegenwoordig doen ze dat ook regelmatig. Wat gebeurt er echter als u zo’n factuur betwist? Bij wie moet u dan reclameren? Meer...

SLECHTE BETALERS - BETALINGSTERMIJN

“Vanaf nu betaal ik op 120 dagen…”

Een klant meldt u dat hij voortaan alle facturen van leveranciers op 120 dagen betaalt. Kan dat zomaar? Moet u dan reageren als u niet akkoord gaat? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator