Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Volstaat een bestelling van uw klant via e-mail?

Een klant bevestigt u via e-mail dat u bepaalde werken voor hem mag uitvoeren. Volstaat een dergelijke e-mail als bewijs als er later discussies ontstaan? Gelden er andere regels bij consumenten? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Een ‘dagprijs’ in uw offertes?

Door de schommelingen in de prijzen van bouwmaterialen overweegt u om uw offertes maar zeer beperkt geldig te maken. Helpt een dergelijke oplossing u wel vooruit? Zijn er alternatieve werkwijzen die u kunt overwegen? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Stijgende materiaalprijs doorrekenen?

Sommige bouwmaterialen zijn flink duurder geworden. Zo u al een contract sloot met een klant, mag u dan die prijsstijging nog doorrekenen? Hoe kunt u zich naar de toekomst toe beveiligen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - OPLEVERING

Betalen voor schade aan schilderwerk of vloer?

Als u werken gaat doen bij een klant kan het gebeuren dat u daardoor het schilderwerk, de vloer of andere zaken beschadigt. Kunt u dan verplicht worden om daar een vergoeding voor te betalen? Welke voorzorgen kunt u nemen? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Een rekening sturen omdat de klant niet thuis was?

U maakt een afspraak met een klant om werken bij hem te gaan uitvoeren. Als u ter plaatse komt, blijkt hij echter niet thuis te zijn. Kunt u dan een rekening sturen voor de verloren uren? Hoe gaat u het best te werk? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

De ene steen is de andere niet volgens uw klant!?

Een klant doet moeilijk over de producten en/of materialen die u gebruikt op zijn werf. Heeft uw klant dan recht van spreken en hoe kunt u zulke discussies vermijden? Welke afspraken kunt u het best maken in het contract dat u met hem sluit? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw klant laten betalen voor uw offerte?

Nadat u op plaatsbezoek geweest bent bij een potentiële klant, bezorgt u hem een offerte. Hij beslist echter om uiteindelijk toch niet met u in zee te gaan. Kunt u daar eigenlijk een vergoeding voor vragen en hoe gaat u dan het best te werk? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VERBREKING

Correct omgaan met de verbreking van een contract

Uw klant tekende uw offerte en zei dus toe om u werken te laten uitvoeren. Nu wil hij daarop echter terugkomen. Kunt u eisen dat hij u toch laat starten of enkel dat hij een vergoeding betaalt? Een rechter had daar alvast een klare kijk op… Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Mijn algemene voorwaarden vindt u op mijn website...

Op de voorkant van uw offertes verwijst u wellicht ook naar de kleine lettertjes op de achterkant. Kunt u ook verwijzen naar uw website? Wat vond de rechter daar onlangs van en wat is voor u als aannemer van belang? Meer...

RECHT - VARIA

De werfmelding: wel of misschien toch niet?

Zodra u bij dezelfde klant voor meer dan € 25.000 aan werken moet uit­voeren, is er in principe een werfmelding nodig. Is dat eigenlijk altijd zo of moet dat toch genuanceerd worden? Moet u onder de € 25.000 nooit iets melden? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator