Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Slecht nieuws kan goed aflopen... !

U bent halfweg met uw werk bij een klant thuis als deze u meldt dat u ermee mag stoppen. Kan dat zomaar en hoe geraakt u dan aan uw centen? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Uw klant wil uw factuur niet betalen…

Uw klant beklaagt zich over het een of ander probleem om onder de betaling van bv. een tussentijdse factuur uit te komen. In welke mate kan hij dat? Een rechter had een klare kijk op die problematiek… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - UITVOERING WERKEN

Herstelling niet door u, wél op uw kosten? Ho maar…

Een klant beklaagt zich erover dat u de werken niet goed uitgevoerd heeft. Blijkt dat u effectief iets fout gedaan heeft, wacht dan niet te lang om in actie te schieten, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA - RECHT

Wat uw klant schrijft, is te gek voor woorden…

Een klant betaalde de factuur van uw collega niet. Een maand na datum stuurde hij een mail met allerlei valse insinuaties en leugens. Moet ik daar wel op reageren, zo vroeg uw collega om raad. Dat is toch te gek voor woorden… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Onvoldoende gewaarschuwd waar het fout kan gaan?

U voert renovatiewerken uit bij een klant. In welke mate riskeert u om nadien een stuk van uw factuur te moeten laten vallen omdat u uw klant niet waarschuwde voor mogelijke problemen? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Een peperdure ‘make-over’ op uw kosten?

De klant van uw collega was niet tevreden over zijn werk. Hij wilde alles laten herdoen door een andere aannemer voor een veelvoud van het bedrag dat uw collega gefactureerd had. “Kalm blijven”, zei de rechter en floot die klant terug… Meer...

LASTIGE KLANTEN

Alles duidelijk nu? Betalen dan…

Een klant heeft vragen bij uw afrekening. Hoe ­reageert u in zo’n geval het best? Een rechter lichtte onlangs het een en ander toe… Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Een ‘commerciële geste’ die zuur opbreekt…

Niet alle ‘klachten’ van klanten zijn terecht. Soms is het niet meer dan een poging om een korting uit de brand te slepen. Toch maakt u zich er het best niet te vlug van af met een commerciële geste, zo liet een rechter onlangs verstaan. Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw algemene voorwaarden tellen wél!

De algemene voorwaarden op de achterkant van een offerte en/of factuur tellen niet, zo wordt er weleens beweerd. Klopt dat? Onlangs kreeg een lastige klant bij een rechter het deksel op de neus. De belangrijkste vuistregels op een rij… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Factuur niet geprotesteerd en toch uw geld niet krijgen?

Een collega had zijn werken gefactureerd aan een firma. De factuur werd niet geprotesteerd. Uw collega dacht die factuur dus vlot geïnd te krijgen, maar werd wandelen gestuurd door de rechter. Wat is er voor u van belang? Meer...

Geactualiseerd op: 15.05.2024

Meer van Indicator