Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Hoofdaannemer is aansprakelijk voor onderaannemer

De bouwheer beklaagt zich over werken die uw onderaannemer bij hem uitvoerde en weigert uw factuur te betalen of vraagt u om garantie. Kunt u hem ‘doorverwijzen’ naar uw onderaannemer? Wat moet u in zo’n geval doen? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Uw klant beweert dat hij u al cash betaald had...

U stuurt een factuur aan een klant en die beweert dat hij de werken al cash betaald zou hebben. Er was ook geen offerte opgesteld dus vindt hij dat u dan ook nadien geen factuur kunt sturen. Wat zei de rechter hier onlangs over? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Toch even op papier reageren op die aantijgingen…

Een klant zet een aantal verwijten op papier. Kort nadien gaat u langs en klaart in een constructief gesprek alles uit. Voor u lijkt daarmee alles van de baan, maar is dat werkelijk zo? Wat is in zo’n geval voor u van belang? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Klachten binnen de zeven dagen na factuurdatum…

In de factuurvoorwaarden van een collega stond dat klachten hem binnen de zeven dagen na factuurdatum moesten bereiken. Een klant die veel later reageerde, kreeg toch gelijk van de rechter. In welke mate heeft zo’n clausule dan zin? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Goede afspraken, op papier…

Een collega eiste een verbrekingsvergoeding van 30%, zoals in zijn algemene voorwaarden voorzien was, de rechter gunde het hem echter niet. Wat liep er fout? Op welk vlak had uw collega wél goede afspraken op papier gezet? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - UITVOERING WERKEN

Herstelling niet door u, wél op uw kosten? Ho maar…

Een klant beklaagt zich erover dat u de werken niet goed uitgevoerd heeft. Blijkt dat u effectief iets fout gedaan heeft, wacht dan niet te lang om in actie te schieten, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Niet zomaar 5% inhouden op de factuur, zei de rechter…

Een klant hield zonder boe of bah 5% in op de eindfactuur van uw collega, als extra garantie. De rechter kon daar echter niet om lachen. Hoe zit dat precies met die 5% ‘borg’ en hangt het ervan af wie uw klant is? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Eerst werk één betalen, vóór ik aan het volgende begin!

Werkt u regelmatig voor een vaste klant, dan stelt de vraag zich weleens of u mag weigeren om aan een volgende opdracht te beginnen als hij niet eerst al uw facturen betaald heeft. Kan dat zonder meer? Hoe vermijdt u problemen? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Niet overdrijven, beste klant…

Klanten die ‘klachten’ hebben, durven weleens te overdrijven. De klant van een collega betaalde de factuur niet én meende daarenboven recht te hebben op een forse vergoeding. Hij werd door de rechter stevig op zijn plaats gezet… Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator