Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

AANSPRAKELIJKHEID - GEBREKEN

Ontvlambare zonnepanelen…

De zonnepanelenproblematiek toont het aan: u komt als aannemer-installateur als eerste in het vizier. Vaak ten onrechte! Wat is er voor u van belang? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Oké klant, maar staat u zelf in voor uw eigen materiaal?

Sommige klanten kopen hun materiaal zelf aan bij een leverancier en vragen dan aan u om dit te plaatsen. Uw collega kwam daarmee onlangs in de problemen. Hoe dekt u zich het best in? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Moet ú de factuur van die andere aannemer betalen?

Een klant presenteert u de rekening van een herstelling aan door u uitgevoerde werken. Die herstelling is wel door een andere aannemer of door de leverancier uitgevoerd. Kan hij dat wel? De rechter had daar onlangs een frisse kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Onvoldoende gewaarschuwd waar het fout kan gaan?

U voert renovatiewerken uit bij een klant. In welke mate riskeert u om nadien een stuk van uw factuur te moeten laten vallen omdat u uw klant niet waarschuwde voor mogelijke problemen? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Een peperdure ‘make-over’ op uw kosten?

De klant van uw collega was niet tevreden over zijn werk. Hij wilde alles laten herdoen door een andere aannemer voor een veelvoud van het bedrag dat uw collega gefactureerd had. “Kalm blijven”, zei de rechter en floot die klant terug… Meer...

LASTIGE KLANTEN - DESKUNDIGE

Volstaat het niet dat één expert u gelijk geeft?

Heeft uw klant klachten over uw werk, dan kunt u samen een expert onder de arm nemen. Kan die klant nadien nog naar de rechter stappen als dat advies niet in zijn voordeel uitdraait? Een rechter had daar onlangs een frisse kijk op… Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

De deskundige aan uw kant…

Een collega was voor een klant heel wat uren in zijn atelier bezig geweest. “Niet te controleren”, zei de klant achteraf, “en zo duur!”. Uw collega vroeg zich af of hij iets te vrezen had van de expert als hij er een zaak van zou maken… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Niet overdrijven, beste klant…

Klanten die ‘klachten’ hebben, durven weleens te overdrijven. De klant van een collega betaalde de factuur niet én meende daarenboven recht te hebben op een forse vergoeding. Hij werd door de rechter stevig op zijn plaats gezet… Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

“Bijcementeren is niet restaureren, beste klant…”

Als u bij een klant gevel- en schilderwerken uitgevoerd heeft, mag die er zich dan achteraf over beklagen dat u niet alles netjes gerestaureerd heeft? Een recent arrest licht toe waar het voor u in zulke discussies op aankomt… Meer...

LASTIGE KLANTEN - GEBREKEN

“Betaal dan tenminste al een stuk van mijn factuur…”

Recentelijk bekwam uw collega voor het Hof van beroep in Brussel dat zijn klant hem al 9/10 van zijn factuur moest betalen. Er was immers slechts discussie over 1/10 van het werk. Hoe zat dat precies en wat is er voor u van belang? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator