Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
U bent als aannemer niet eeuwig aansprakelijk voor fouten
U komt bij een klant en stelt vast dat een collega-aannemer een leiding verkeerd heeft gelegd, waardoor uw klant nu hogere kosten moet maken. Kan uw collega daarvoor nog aansprakelijk worden gesteld? En kunnen daarover contractuele afspraken worden gemaakt? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Toch niet voor alles tien jaar aansprakelijk?
Nogal wat bouwheren menen dat ze uw tienjarige aansprakelijkheid voor alles en nog wat kunnen inroepen. Is dat eigenlijk wel zo? Bent u bij het minste probleem verplicht om effectief tien jaar garantie te geven? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Langer dan tien jaar garantie geven door de coronacrisis?
Een klant beroept zich op uw tienjarige aansprakelijkheid voor werken die u elf jaar geleden startte. Vanaf wanneer begint die termijn precies te lopen? Kan uw klant zich beroepen op de coronacrisis om langer garantie te krijgen? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Tien jaar bij u aankloppen voor scheuren in de muur?
Een klant contacteert u in het kader van de tienjarige aansprakelijkheid, bv. omdat hij scheuren heeft in een muur. Wat zijn goede redenen (en welke niet) om dat te weigeren? Recentelijk sprak Cassatie zich uit. Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Is de tienjarige aansprakelijkheid nu om of niet?
Zo’n tien jaar na de werken komt de klant bij u aankloppen. Hoe weet u wanneer uw tienjarige aansprakelijkheid destijds precies begon te lopen? Is het ook van belang of u tijdens die tien jaar nog herstellingswerken uitvoerde? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Alles uitslijpen en hervoegen op uw kosten?
Net binnen de tien jaar na de aanleg van een oprit, viel bij uw collega een aangetekende brief in de bus met de eis om alles te komen hervoegen. Speelt in zo’n geval de tienjarige aansprakelijkheid? Wat is daarbij verder van belang? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - OPLEVERING
Gisteren dit, morgen dat… Waar eindigt het?
Een klant weigerde de definitieve oplevering omdat alles nog niet in orde was. Nadien meldde hij nog andere gebreken. In welke mate kan zo’n klant eisen blijven stellen? De rechter gaf onlangs duidelijk aan waar de grens ligt… Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Die tien jaar is om voor uw klant er erg in heeft...
Uw klant spreekt u aan over werken die u bijna tien jaar geleden uitvoerde. Is hij dan sowieso ‘op tijd’ en draait u dus op voor alle kosten of ontspringt u mogelijk toch nog de dans? Wat is daarbij voor u van belang? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - 10-JARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Nieuwe eigenaar beweert dat die 10 jaar nog niet om zijn
De 10-jarige aansprakelijkheid leidt weleens tot discussies met klanten. Kan ook een nieuwe eigenaar zich daarop beroepen en vanaf wanneer begint die 10 jaar dan te lopen? Een rechter had daar onlangs een klare kijk op... Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID
Tien jaar, zonder verlengingen…
Een collega-dakwerker moest in het kader van zijn tienjarige aansprakelijkheid bepaalde herstellingen uitvoeren. Wordt de oorspronkelijke termijn daardoor automatisch verlengd? Wat als uw klant expliciet om zo’n verlenging vraagt? Meer...