De aangetekende brief die u stuurde naar een slechte betaler, heeft geen effect gehad. Wat doet u dan als dagvaarden geen optie is wegens het lage bedrag?
Meer...
Met het einde van het jaar in zicht is het extra belangrijk om slechte betalers achter de veren te zitten, zeker maar niet alleen als u in vennootschap zit. Waarom is dat zo en hoe pakt u die slechte betalers nu concreet aan?
Meer...
Het aantal slechte betalers blijft een plaag. Ze worden ook alsmaar creatiever in het verzinnen van uitvluchten. Een rechter verduidelijkte onlangs met welke aanpak u hen het gras voor de voeten wegmaait…
Meer...
Het officiële interesttarief dat geldt voor wie een factuur te laat betaalt, is gedaald ten opzichte van vorig jaar. De wettelijke interestvoet is vreemd genoeg gestegen. Wat verandert er nu eigenlijk voor wie úw facturen te laat betaalt?
Meer...
Slechte betalers hebben de gewoonte om uw geduld op de proef te stellen.Waarom niet van koers veranderen en veel korter op de bal spelen? De rechter vond dat alvast een goed idee en speelde het spel vlot mee...
Meer...
Het aantal facturen dat onbetaald bleef, steeg in het tweede kwartaal van dit jaar. De vakantiemaanden beloven geen beterschap. Hoe voert u de druk op?
Meer...
Tijdens het bouwverlof bent u gestoten op een aantal oude facturen die uw klanten ‘vergeten’ te betalen zijn. Kunt u alsnog de betaling eisen of zijn ze verjaard?
Meer...
Hoeveel rappels moet u sturen en hoeveel aangetekende en wat met de interesten en het schadebeding? Moet u die meteen in de eerste rappel eisen?
Meer...
Tijdens het verlof heeft u een factuur ontdekt die al sinds meer dan één jaar onbetaald gebleven is. “Te laat”, zegt die klant nu koudweg. Klopt dat?
Meer...