Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Eerste aanmaning bij wanbetaling binnenkort gratis

Om uw kasstroom op orde te houden is het vanzelfsprekend belangrijk dat u tijdig betaald wordt. Binnen welke termijn kunt u vragen dat de klant uw factuur betaalt? En met welke nieuwe spelregels moet u vanaf 1 september rekening houden? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Klanten die achter staan strenger aanpakken…

De wet die het wettelijke tarief van de zgn. nalatigheidsinteresten optrekt, stond onlangs in het Staatsblad. Kunt u slechte betalers voortaan harder aanpakken? Zijn er voor u als aannemer specifieke aandachtspunten? Meer...

OVERHEIDSOPDRACHT - BETAALTERMIJN

Slecht betalende overheden…

De Vlaamse overheid betaalt slecht, zo kopten onlangs een aantal media. Zijn er bij overheidsopdrachten dan ook geen strikte betalingsregels, op Europese leest geschoeid? Wat is er voor u van belang? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Tegen het jaareinde dringend cashen bij uw klanten…

Met het einde van het jaar in zicht is het extra belangrijk om slechte betalers ­achter de veren te zitten, zeker maar niet alleen als u in vennootschap zit. Waarom is dat zo en hoe pakt u die slechte betalers nu concreet aan? Meer...

SLECHTE BETALERS

Te laat betalen wordt (niet) duurder…

Sinds begin 2011 is de wettelijke interest gestegen van 3,25% naar 3,75%. Is dat alles wat u mag vragen aan slechte betalers? Wat is er daarbij van belang? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Steek gerust een tandje bij als uw klant te laat betaalt…

Eind september werd er op de Europese top in Brussel beslist om slechte betalers voortaan 8% interesten aan te rekenen als ze niet binnen de 30 dagen betaald hebben. Hoe zit dat precies? Geldt die regeling nu al? Meer...

SLECHTE BETALERS - BETALINGSTERMIJN

Snelle betalers belonen of late betalers bestraffen?

Omdat uw facturen eerder te laat dan te vroeg betaald worden, denkt u eraan om uw klanten enigszins te ‘responsabiliseren’. Maakt het dan een verschil of u snelle betalers een korting geeft dan wel late betalers een toeslag aanrekent? Meer...

SLECHTE BETALERS - INTERESTEN

Stuur slechte betalers een gepeperde rekening…

Voor klanten die uw factuur niet op tijd betalen, kunt u in principe nalatigheids­interesten en een schadebeding in rekening brengen. Vanaf wanneer moet er wat extra betaald worden? Geldt dat al zodra uw klant één dag te laat is? Meer...

SLECHTE BETALERS - BETALINGSTERMIJN

“Vanaf nu betaal ik op 120 dagen…”

Een klant meldt u dat hij voortaan alle facturen van leveranciers op 120 dagen betaalt. Kan dat zomaar? Moet u dan reageren als u niet akkoord gaat? Meer...

FACTUUR - BETAALDATUM

Gebruik klare taal op uw facturen…

Op veel facturen staat er ‘30 dagen einde maand’ als betaaltermijn. Loopt die termijn dan vanaf de datum van de factuur of pas vanaf de ontvangst ervan? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator