Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

SLECHTE BETALERS - VARIA

Nog discussiëren na een creditnota?

U geeft aan een klant die opmerkingen heeft over de kwaliteit van uw werken een creditnota. Kan die dan nadien nog komen discussiëren over allerhande gebreken? Hoe vermijdt u verdere discussies op dat vlak? Meer...

RECHT - VARIA

Uw inschrijving in de KBO in orde?

Meer...

RECHT - VARIA

Uitkijken voor reclameronselaars…

Meer...

RECHT - VARIA

Het betalingsbevel komt eraan…

Eind december 2013 zette de ministerraad het licht op groen voor de invoering van de zgn. betalingsbevelprocedure. In welke mate kunt u slechte betalers daarmee efficiënt aanpakken? Wat is er van belang in uw relatie met leveranciers? Meer...

RECHT - VARIA

Het op een akkoordje gooien…

Onlangs was er heel wat te doen over het akkoord dat een stad sloot met een aantal bewoners. Riskeert u, als u een zaak verliest, effectief € 45.000 aan advocaat­kosten te moeten betalen aan uw tegenpartij? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA - RECHT

Wat uw klant schrijft, is te gek voor woorden…

Een klant betaalde de factuur van uw collega niet. Een maand na datum stuurde hij een mail met allerlei valse insinuaties en leugens. Moet ik daar wel op reageren, zo vroeg uw collega om raad. Dat is toch te gek voor woorden… Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

De vrederechter uw rappels laten sturen?

Het is niet eenvoudig om slechte betalers toch zover te krijgen dat ze uw factuur betalen. In hoeverre kunt u als aannemer de griffier(s) van de vrederechter(s) voor uw kar spannen? Het heeft zo zijn voordelen, zo blijkt in de praktijk... Meer...

RECHT - RECLAME

Uw klanten vragen via uw website een offerte aan…

Met een aantrekkelijke website kunt u klanten werven. Mag u hen via uw website een offerte laten aanvragen of kunnen ze daardoor achteraf zonder meer onder een getekende offerte uit? De rechter had daar onlangs een frisse kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Draai niet op voor de fouten van een ander…

Een collega moest bij een klant een plat dak leggen. Hij stelde echter vast dat de waterkering in de muren niet goed zat. Hij vroeg ons hoe hij kon vermijden dat zijn klant hém achteraf kon aanspreken bij eventuele vochtproblemen… Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Kom achteraf niet meer klagen…

Uw klant doet moeilijk. Kunt u ervoor zorgen dat u - als u een deel van de factuur laat vallen - later niet opdraait voor gebreken die dan nog ‘verborgen’ zijn? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator