Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - LEVERANCIER

Uw machine wordt maar niet geleverd...

U bestelde een machine die maar niet geleverd raakt. De leverancier verwijst naar de aanhoudende tekorten aan materialen om het uitstel te verantwoorden. Moet u dat zomaar aanvaarden? Welke stappen kunt u ondernemen? Meer...

RECHT - VARIA

Telt uw mondeling protest mee?

Als een factuur niet klopt, dan moet u die tijdig protesteren. Wordt er alleen rekening gehouden met wat op papier staat of telt uw mondeling protest mee? Meer...

RECHT - LEVERANCIER

Factuur gebrekkige levering geprotesteerd, volstaat dat?

De geleverde goederen zijn zo gebrekkig dat u ze niet kunt gebruiken of verder verkopen. U protesteert de factuur en u betaalt niets. Houdt het daarmee op of zijn er nog andere aandachtspunten waarmee u rekening moet houden? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Hoe juridisch veilig uw klant verder helpen?

Uw klant vraagt om bepaalde werken te komen herdoen. De oorzaak van de problemen ligt wellicht bij uw leverancier. Hoe pakt u dat aan om achteraf de rekening naar de aansprakelijke leverancier te kunnen doorschuiven? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - GEBREKEN

Ontvlambare zonnepanelen…

De zonnepanelenproblematiek toont het aan: u komt als aannemer-installateur als eerste in het vizier. Vaak ten onrechte! Wat is er voor u van belang? Meer...

RECHT - GEBREKKIGE LEVERING

Beste leverancier, er scheelt iets met uw materiaal...

Op het moment waarop u het materiaal plaatst bij uw klant, merkt u dat er wat aan schort. Hoe reageert u dan het best? “Pas op als de leverancier de boot expliciet afhoudt”, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Wat met een overdreven dure én nutteloze herstelling?

Een abonnee kreeg een gepeperde factuur voor een herstelling die achteraf ook nog eens nutteloos bleek. Hij volgde de aanpak die wij al meermaals geadviseerd hebben en trok zo finaal aan het langste eind. Wat is er voor u van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Klachten over het materiaal, uw zorg?

Onlangs legde een fabrikant van bouwmaterialen de boeken neer. Wat als uw klant net over die materialen klachten heeft? De rechter had goed nieuws… Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Ook de grote jongens moeten hun beloftes nakomen…

Stel, u sluit een contract met een leverancier, maar die blijkt zijn beloftes niet waar te kunnen maken. Een collega zette in zo’n geval een telecombedrijf aan de deur en kreeg van de rechter gelijk. Hij had het immers goed aangepakt… Meer...

RECHT - LEVERANCIER

Speel niet voor bank voor uw energieleverancier!

Onlangs kregen verschillende collega’s van hun energieleverancier te horen dat de voorschotfacturen het komende jaar fors hoger zouden liggen. Kan uw energie­leverancier dat zomaar eisen? Hoe reageert u daarop het best? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator