Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Uw zoon helpt u en haalt ook opdrachten binnen…

Na zijn uren hielp de zoon van uw collega hem in zijn bouwfirma. Hij haalde zelfs een opdracht binnen van een kennis. Nadien weigerde die de factuur van uw collega te betalen. Wat liep er fout en hoe vermijdt u gelijkaardige problemen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Hoe juridisch veilig uw klant verder helpen?

Uw klant vraagt om bepaalde werken te komen herdoen. De oorzaak van de problemen ligt wellicht bij uw leverancier. Hoe pakt u dat aan om achteraf de rekening naar de aansprakelijke leverancier te kunnen doorschuiven? Meer...

FACTUUR - CREDITNOTA

Crediteer niet te snel op vraag van uw klant…

Uw collega maakte op vraag van zijn klant een creditnota op en factureerde de uitgevoerde werken nadien opnieuw, voor een stuk op de vennootschap van zijn klant. De rechter wees hem er onlangs op welke risico’s dat inhoudt… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - UITVOERING WERKEN

Herstelling niet door u, wél op uw kosten? Ho maar…

Een klant beklaagt zich erover dat u de werken niet goed uitgevoerd heeft. Blijkt dat u effectief iets fout gedaan heeft, wacht dan niet te lang om in actie te schieten, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Terras opnieuw aan te leggen…

Uw collega had enkele jaren geleden een terras aangelegd. Hij zag zich onlangs verplicht om het volledig te vernieuwen. Wat liep er fout bij zijn klant en hoe vermijdt u in zo’n geval problemen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Klacht doorschuiven naar leverancier of fabrikant…

Een klant beklaagt zich over de door u uitgevoerde werken. U stelt echter vast dat gebrekkig materiaal voor problemen zorgt. Hoe schuift u die klachten correct door naar bv. uw leverancier? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Dringend herstellen, op kosten van mijn huisbaas…

Door de vele regen en de eerste winterkoude kregen collega’s de afgelopen maand veel oproepen voor dringende interventies. Een aantal vragen zich nog steeds af wie finaal de rekening zal betalen. Hoe vermijdt u problemen? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Uw klant doet het voorbereidende werk…

Uw collega had verder gewerkt op het voorbereidende werk van zijn klant. Nadien doken er problemen op, duidelijk te wijten aan de door de klant uitgevoerde ­werken. Toch deelde uw collega in de klappen. Wat is er voor u van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Onvoldoende gewaarschuwd waar het fout kan gaan?

U voert renovatiewerken uit bij een klant. In welke mate riskeert u om nadien een stuk van uw factuur te moeten laten vallen omdat u uw klant niet waarschuwde voor mogelijke problemen? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Er zijn grenzen aan uw plicht om te informeren…

De klant van uw collega wilde de factuur niet betalen omdat hij vochtproblemen kreeg. Hij vond dat uw collega hem vooraf had moeten informeren over fouten die de architect gemaakt had in het concept van het dak. Zijn er geen grenzen? Meer...

Geactualiseerd op: 15.05.2024

Meer van Indicator