Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Elk eigen verkoopsvoorwaarden, wat afspreken?

U en de hoofd- of onderaannemer waarmee u zaken doet hebben elk hun eigen algemene voorwaarden. Wiens voorwaarden gaan dan voor op de andere? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Naar uw leverancier voor garantie?

Als u bepaalde toestellen plaatst bij een klant, moet u daarop weleens twee jaar garantie geven. Kunt u dan aankloppen bij uw leverancier om u te ‘vergoeden’? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Na 3 maand geen klachten meer rond verborgen gebreken

Een collega voorzag in zijn algemene voorwaarden dat klachten over verborgen gebreken hem binnen de drie maanden na de voorlopige oplevering moesten bereiken. Ongeldig, meende een klant. Wat vond de rechter ervan? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Klachten binnen de zeven dagen na factuurdatum…

In de factuurvoorwaarden van een collega stond dat klachten hem binnen de zeven dagen na factuurdatum moesten bereiken. Een klant die veel later reageerde, kreeg toch gelijk van de rechter. In welke mate heeft zo’n clausule dan zin? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Gratis alles herdoen wegens gebreken in materiaal? Njet!

Een klant eist dat alles herdaan wordt. Er zijn immers gebreken opgedoken aan het geplaatste materiaal. Welke regels zijn ter zake van belang en – vooral – wanneer kunt u de boot afhouden en hoe doet u dat? Meer...

RECHT - GEBREKKIGE LEVERING

Beste leverancier, er scheelt iets met uw materiaal...

Op het moment waarop u het materiaal plaatst bij uw klant, merkt u dat er wat aan schort. Hoe reageert u dan het best? “Pas op als de leverancier de boot expliciet afhoudt”, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...

RECHT

Kleine lettertjes, zie ommezijde…

Een rechter vond onlangs dat een klant zich niets moest aantrekken van de kleine lettertjes op de achter­kant van een contract. Hoe vermijdt u problemen? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Zonder factuurvoorwaarden werken…

Over het nut of de noodzaak van factuurvoorwaarden blijft er onduidelijkheid bestaan. Een collega had een klant die niet betaalde. Hij vroeg ons of het kwaad kon dat er op zijn facturen geen voorwaarden stonden. Hoe zit dat precies? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Peacocking, een gebrekkige baksteen op úw maag?

Een collega had een huis gemetst met een nieuw type van baksteen. Na verloop van tijd kreeg de glazuurlaag alle kleuren van de regenboog. Hoe zorgt u ervoor dat u in zo’n geval de rekening zeker niet (volledig) gepresenteerd krijgt? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID

Tien jaar, zonder verlengingen…

Een collega-dakwerker moest in het kader van zijn tienjarige aansprakelijkheid bepaalde herstellingen uitvoeren. Wordt de oorspronkelijke termijn daardoor automatisch verlengd? Wat als uw klant expliciet om zo’n verlenging vraagt? Meer...

Geactualiseerd op: 02.05.2024

Meer van Indicator