Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Heeft u uw klant correct geïnformeerd?

De technische voorschriften rond de klimaatregeling van woningen worden alsmaar complexer. Hetzelfde geldt voor de techniciteit van de installaties zelf. Wat is daarbij voor u van belang om achteraf niet in de problemen te komen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Terras opnieuw aan te leggen…

Uw collega had enkele jaren geleden een terras aangelegd. Hij zag zich onlangs verplicht om het volledig te vernieuwen. Wat liep er fout bij zijn klant en hoe vermijdt u in zo’n geval problemen? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Oké klant, maar staat u zelf in voor uw eigen materiaal?

Sommige klanten kopen hun materiaal zelf aan bij een leverancier en vragen dan aan u om dit te plaatsen. Uw collega kwam daarmee onlangs in de problemen. Hoe dekt u zich het best in? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Moet ú de factuur van die andere aannemer betalen?

Een klant presenteert u de rekening van een herstelling aan door u uitgevoerde werken. Die herstelling is wel door een andere aannemer of door de leverancier uitgevoerd. Kan hij dat wel? De rechter had daar onlangs een frisse kijk op… Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Uw klant doet het voorbereidende werk…

Uw collega had verder gewerkt op het voorbereidende werk van zijn klant. Nadien doken er problemen op, duidelijk te wijten aan de door de klant uitgevoerde ­werken. Toch deelde uw collega in de klappen. Wat is er voor u van belang? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Een peperdure ‘make-over’ op uw kosten?

De klant van uw collega was niet tevreden over zijn werk. Hij wilde alles laten herdoen door een andere aannemer voor een veelvoud van het bedrag dat uw collega gefactureerd had. “Kalm blijven”, zei de rechter en floot die klant terug… Meer...

LASTIGE KLANTEN - DESKUNDIGE

Volstaat het niet dat één expert u gelijk geeft?

Heeft uw klant klachten over uw werk, dan kunt u samen een expert onder de arm nemen. Kan die klant nadien nog naar de rechter stappen als dat advies niet in zijn voordeel uitdraait? Een rechter had daar onlangs een frisse kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Er zijn grenzen aan uw plicht om te informeren…

De klant van uw collega wilde de factuur niet betalen omdat hij vochtproblemen kreeg. Hij vond dat uw collega hem vooraf had moeten informeren over fouten die de architect gemaakt had in het concept van het dak. Zijn er geen grenzen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Draai niet op voor de fouten van een ander…

Een collega moest bij een klant een plat dak leggen. Hij stelde echter vast dat de waterkering in de muren niet goed zat. Hij vroeg ons hoe hij kon vermijden dat zijn klant hém achteraf kon aanspreken bij eventuele vochtproblemen… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Factuur niet geprotesteerd en toch uw geld niet krijgen?

Een collega had zijn werken gefactureerd aan een firma. De factuur werd niet geprotesteerd. Uw collega dacht die factuur dus vlot geïnd te krijgen, maar werd wandelen gestuurd door de rechter. Wat is er voor u van belang? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator