Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 9 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

FACTUUR - CREDITNOTA

Een factuur kwijtschelden, hoe zit dat fiscaal gezien?

U wilt een factuur volledig of gedeeltelijk kwijtschelden. Kunt u dan de btw op de factuur die u al doorgestort heeft terugkrijgen en is de kwijtschelding een aftrekbare beroepskost voor de belastingen? Meer...

FACTUUR - CREDITNOTA

Crediteer niet te snel op vraag van uw klant…

Uw collega maakte op vraag van zijn klant een creditnota op en factureerde de uitgevoerde werken nadien opnieuw, voor een stuk op de vennootschap van zijn klant. De rechter wees hem er onlangs op welke risico’s dat inhoudt… Meer...

FACTUUR - VARIA

Wanbetalers nú in bulk aanpakken

Het is nu het moment om al uw slechte betalers tegelijk aan te pakken. Waarom is dat zo en houdt dat dan in dat u alles aan een advocaat moet doorspelen? Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Beter € 100 in de hand, dan € 150 op de vlucht…

Klanten weigeren vaak een factuur te betalen hoewel ze eigenlijk slechts een deel ervan betwisten. Soms tonen ze zich wel bereid om het grootste deel toch meteen te betalen als u een deel laat vallen. Er zijn echter valkuilen… Meer...

FISCAAL - AFTREKBARE KOSTEN

Onbetaalde facturen afboeken?

Ook facturen die eind 2012 nog niet betaald zijn, z­itten finaal in uw belastbare winst. Klopt het dat u dat kunt vermijden door ze na 30 dagen af te boeken? Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Slechte betalers te slim af…

Een rechter zette een klant die dacht een ‘meester’ in het protesteren te zijn op zijn plaats. Hoe zet ook u slechte betalers schaakmat? Meer...

SLECHTE BETALERS - CREDITNOTA

Crediteren om btw te recupereren?

Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Een ‘commerciële geste’ die zuur opbreekt…

Niet alle ‘klachten’ van klanten zijn terecht. Soms is het niet meer dan een poging om een korting uit de brand te slepen. Toch maakt u zich er het best niet te vlug van af met een commerciële geste, zo liet een rechter onlangs verstaan. Meer...

SLECHTE BETALERS

Klagers definitief de mond snoeren…

U wordt geconfronteerd met een klant die begint te vitten op uw werk. Om van dat gezever af te zijn, overweegt u om hem te paaien met een creditnota. Bent u dan zeker dat de discussie effectief stopt of pakt u het beter anders aan? Meer...

Geactualiseerd op: 24.04.2024

Meer van Indicator