Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Nog ‘garantie’ geven als andere aannemer verder werkte?

Een bouwheer doet zijn beklag over uw werken waaraan hij nadien iemand anders liet verder werken. Moet u in dat geval nog garantie geven? Kunnen hieromtrent afspraken gemaakt worden? Meer...

RECHT - OPLEVERING

Uw werk beschadigd door een andere aannemer

U voert werken uit bij een klant. Na u gaat er een andere aannemer aan de slag en die beschadigt hetgeen u pico bello afwerkte. Wie riskeert in zo’n geval wat? Een rechter had alvast een klare kijk op die problematiek… Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Klachten binnen de zeven dagen na factuurdatum…

In de factuurvoorwaarden van een collega stond dat klachten hem binnen de zeven dagen na factuurdatum moesten bereiken. Een klant die veel later reageerde, kreeg toch gelijk van de rechter. In welke mate heeft zo’n clausule dan zin? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Verder bouwen op werken uitgevoerd door een collega…

Uw collega kreeg de vraag om een andere aannemer op te volgen. Bij een eerste plaatsbezoek bleek echter dat die niet op alle fronten vakwerk afgeleverd had. Wat is er in zo’n geval voor u van belang en hoe pakt u het aan? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - ARCHITECT

Uw klant heeft zijn architect de deur gewezen…

Een klant vraagt u om met de ruwbouwwerken te starten. Algauw stelt u vast dat uw klant de samenwerking met zijn architect stopgezet heeft en dat die de werken dus niet opvolgt. Wat zijn in dat geval de aandachtspunten? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

U moet te snel van start gaan: hoe reageert u?

Uw collega weigerde de door zijn klant opgelegde, maar onrealistische timing te volgen. Daarop schrapte zijn klant de opdracht. Ten onrechte, zo floot de rechter hem terug. Met welke aanpak trekt ook ú in zo’n geval aan het langste eind? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Gratis alles herdoen wegens gebreken in materiaal? Njet!

Een klant eist dat alles herdaan wordt. Er zijn immers gebreken opgedoken aan het geplaatste materiaal. Welke regels zijn ter zake van belang en – vooral – wanneer kunt u de boot afhouden en hoe doet u dat? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Zogezegd te veel uren gefactureerd...

Een klant weigerde om de factuur van uw collega volledig te betalen omdat uw ­collega zogezegd niet hard genoeg doorgewerkt had. Heeft die klant mogelijk een punt? Een rechter had daarop alvast een zeer klare kijk… Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

“Bijcementeren is niet restaureren, beste klant…”

Als u bij een klant gevel- en schilderwerken uitgevoerd heeft, mag die er zich dan achteraf over beklagen dat u niet alles netjes gerestaureerd heeft? Een recent arrest licht toe waar het voor u in zulke discussies op aankomt… Meer...

LASTIGE KLANTEN - VERBREKING

Verder werken heeft geen zin…

De samenwerking met een klant loopt stroef. U ziet ertegenop om tot het bittere einde door te moeten gaan. Kunt u er dan op de één of andere manier vroeger dan voorzien een eind aan maken? Wat is in zo’n geval voor u van belang? Meer...

Geactualiseerd op: 15.05.2024

Meer van Indicator