Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Toch even op papier reageren op die aantijgingen…

Een klant zet een aantal verwijten op papier. Kort nadien gaat u langs en klaart in een constructief gesprek alles uit. Voor u lijkt daarmee alles van de baan, maar is dat werkelijk zo? Wat is in zo’n geval voor u van belang? Meer...

FACTUUR - CREDITNOTA

Crediteer niet te snel op vraag van uw klant…

Uw collega maakte op vraag van zijn klant een creditnota op en factureerde de uitgevoerde werken nadien opnieuw, voor een stuk op de vennootschap van zijn klant. De rechter wees hem er onlangs op welke risico’s dat inhoudt… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA - RECHT

Wat uw klant schrijft, is te gek voor woorden…

Een klant betaalde de factuur van uw collega niet. Een maand na datum stuurde hij een mail met allerlei valse insinuaties en leugens. Moet ik daar wel op reageren, zo vroeg uw collega om raad. Dat is toch te gek voor woorden… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Onvoldoende gewaarschuwd waar het fout kan gaan?

U voert renovatiewerken uit bij een klant. In welke mate riskeert u om nadien een stuk van uw factuur te moeten laten vallen omdat u uw klant niet waarschuwde voor mogelijke problemen? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Een ‘commerciële geste’ die zuur opbreekt…

Niet alle ‘klachten’ van klanten zijn terecht. Soms is het niet meer dan een poging om een korting uit de brand te slepen. Toch maakt u zich er het best niet te vlug van af met een commerciële geste, zo liet een rechter onlangs verstaan. Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

“Ik protesteer, ook tegen uw nieuwe afrekening…”

U protesteert een ‘foute’ factuur van uw leverancier. Hij zet die echter slechts gedeeltelijk recht met een creditnota en/of een nieuwe factuur. Een rechter ­verduidelijkte onlangs waar het voor u in zo’n geval op aankomt... Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

De rekening dreigt onverwacht op te lopen voor de klant

Als u bij uw klant werken zal uitvoeren, is het niet altijd van meet af aan duidelijk hoeveel uw interventie precies zal kosten. Kunt u uw klant dan achteraf om het even wat aanrekenen? Een recent arrest licht toe wat er voor u van belang is... Meer...

LASTIGE KLANTEN - GEBREKEN

Eerst een akkoord, de factuur volgt...

Zodra uw factuur in handen komt van uw klanten, ­herinneren ze zich plots nog een aantal ‘klachten’. Hoe blijft u dergelijke lastige klanten een stap voor? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

“Verdient gij niet te veel aan mij?”

Een klant vraagt u om de facturen van uw leveranciers voor te leggen om te controleren of u geen woekerprijzen aanrekent. Heeft hij inderdaad het recht om dat te doen? Hoe wimpelt u zo’n vraag in het voorkomende geval het best af? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Een factuur niet protesteren kan soms geen kwaad…

Uw collega factureerde een schadevergoeding aan een klant omdat die zijn ­factuur niet betaalde. Omdat de klant niet reageerde, ging uw collega ervan uit dat het ‘een makkie’ zou zijn voor de rechtbank. Niets bleek minder waar... Meer...

Geactualiseerd op: 01.05.2024

Meer van Indicator