Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Goede afspraken, op papier…
Een collega eiste een verbrekingsvergoeding van 30%, zoals in zijn algemene voorwaarden voorzien was, de rechter gunde het hem echter niet. Wat liep er fout? Op welk vlak had uw collega wél goede afspraken op papier gezet? Meer...
RECHT - LEVERANCIER
Drie maanden om probleem op te lossen?!
De NMBS geeft de fabrikant van de Fyra drie maanden de tijd om de problemen op te lossen. Excuseer?! Moet u met uw leveranciers ook zoveel geduld hebben? Wat zijn in zo’n geval de aandachtspunten? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Vooraf mooie verkooppraatjes, maar achteraf...
Als een apparaat of machine doet wat in de folder staat, dan mag het van u meteen geïnstalleerd worden. Loop daarbij echter niet te vlug van stapel, zo waarschuwde de rechter en hij gaf uw collega een pluim voor zijn aanpak... Meer...
ONROEREND GOED - VERKOOP
Bouwgrond mét bouwverplichting te koop…
U bent eigenaar van een bouwgrond. U wilt die verkopen voor zover de koper belooft om u als aannemer zijn woning te laten bouwen. Wat is daarbij van belang? De rechters deden onlangs twee opmerkelijke uitspraken… Meer...
RECHT - GEBREKKIGE LEVERING
Beste leverancier, er scheelt iets met uw materiaal...
Op het moment waarop u het materiaal plaatst bij uw klant, merkt u dat er wat aan schort. Hoe reageert u dan het best? “Pas op als de leverancier de boot expliciet afhoudt”, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...
FACTUUR - PROTESTEREN
Wat met een overdreven dure én nutteloze herstelling?
Een abonnee kreeg een gepeperde factuur voor een herstelling die achteraf ook nog eens nutteloos bleek. Hij volgde de aanpak die wij al meermaals geadviseerd hebben en trok zo finaal aan het langste eind. Wat is er voor u van belang? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Een klant vanop de beurs bedenkt zich achteraf…
Uw collega verkocht een veranda op een beurs. De klant vond dat hij in dat geval nog bedenktijd had en dat hij dus zonder meer onder het contract uit kon. Is dat altijd zo? De rechter had daar onlangs een verfrissende kijk op… Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Draai niet op voor de fouten van een ander…
Een collega moest bij een klant een plat dak leggen. Hij stelde echter vast dat de waterkering in de muren niet goed zat. Hij vroeg ons hoe hij kon vermijden dat zijn klant hém achteraf kon aanspreken bij eventuele vochtproblemen… Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
“Ik stuur u een ‘contractvoorstel’ op…”
Een collega kreeg de vraag van een telefoniereus of ze een nieuw contract-voorstel mochten toesturen. Achteraf bleek dat het ineens om een bevestiging ging van een contract. Hij had nochtans niets getekend. Is dat wel geldig? Meer...
LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN
Uw klant stuurt uw planning in het honderd…
Uw collega ergerde zich er blauw aan dat door de lakse houding van zijn klant de werken maar bleven aanslepen. Hij liet het er niet bij en stapte naar de rechter om een schadevergoeding te vragen. Is dat dan mogelijk? Meer...