Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

OFFERTES EN CONTRACTEN - VOORSCHOT

De klant betaalt uw voorschotfactuur niet, en dan?

Na de ondertekening van uw offerte stuurt u een voorschotfactuur aan de bouwheer. Kunt u dan weigeren om de werken te starten als die factuur niet betaald wordt? Waarom is het belangrijk om goede afspraken te maken? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VOORSCHOT

Goede afspraken over uw gevraagd voorschot!

In de praktijk zal u vaak een voorschot willen vragen om te vermijden dat uw klant u achteraf niet betaalt. Rekent u dat voorschot dan aan op uw eerste of laatste factuur? Wat kunt u doen als uw klant uw voorschot niet (tijdig) betaalt? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Eerst serieuze aanbetaling doen, dan werk ik af…

Een klant wees uw collega bij het einde van de werken erop dat hij nog een paar kleine zaken moest afwerken. Volgens de rechter hield de klant terecht 3/4 van de afgesproken prijs achter. Gaat dat niet wat ver? Wat is er voor u van belang? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

Wel voldoende budget voor de geplande werken?

Klanten, particulieren en professionelen hebben vaak grootse bouwplannen. Achteraf blijkt echter dat ze niet de centen hebben om uw rekening te betalen. Hoe dekt u zich in? Een rechter had onlangs een interessante suggestie… Meer...

BANK - LENING

Factureer vooral vóór 15 december...

Banken staan niet te springen om krediet te geven. Als aannemer zit u bovendien in een ‘gevaarlijke sector’. Waarom is het dan ook van belang dat u uw klanten zoveel mogelijk nog vóór 15 december factureert? Meer...

RECHT - EIGENDOMSVOORBEHOUD

“Niet betaald, dus nog van u,” geldt niet al te vaak…

Als uw klant u niet betaalt, dan kunt u met een zgn. eigendomsvoorbehoud uw geleverde materialen in principe terug ophalen. Cassatie was daar onlangs echter niet al te soepel in. Hoe gaat u daar het best mee om? Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Slechte betalers het achteraf betaald zetten…

Volgens een recente enquête heeft 96% van de aannemers last van slechte betalers. Kunt u het slechte betalers achteraf op de één of andere manier betaald zetten of komt het er vooral op aan om betalingsproblemen te vermijden? Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Valt uw klant onder een collectieve schuldenregeling?

Door de economische crisis piekt het aantal nieuwe collectieve schulden­regelingen, zo was recentelijk in de pers te lezen. Kunt u te weten komen of ook één van uw klanten daaronder valt? Hoe kunt u problemen vermijden? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VOORSCHOT

Tussentijds voorschotten factureren…

Steeds meer klanten betalen niet of te laat. Het probleem daarbij is dat ú ondertussen wel uw rekeningen op tijd moet betalen. Hoe vermijdt u dat u finaal niet betaald wordt, zelfs niet voor alle kosten die u op de werf gehad heeft? Meer...

SLECHTE BETALERS - BETALINGSTERMIJN

“Vanaf nu betaal ik op 120 dagen…”

Een klant meldt u dat hij voortaan alle facturen van leveranciers op 120 dagen betaalt. Kan dat zomaar? Moet u dan reageren als u niet akkoord gaat? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator