Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Niet oké, want materialen van verkeerde merk verwerkt…
Een klant vraagt u om bepaalde werken uit te voeren. In hoeverre kan hij achteraf moeilijk doen wanneer u als aannemer niet de producten of materialen verwerkte die hij voor ogen had? Een rechter verduidelijkte het een en ander… Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
Goede afspraken, op papier…
Een collega eiste een verbrekingsvergoeding van 30%, zoals in zijn algemene voorwaarden voorzien was, de rechter gunde het hem echter niet. Wat liep er fout? Op welk vlak had uw collega wél goede afspraken op papier gezet? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
U moet te snel van start gaan: hoe reageert u?
Uw collega weigerde de door zijn klant opgelegde, maar onrealistische timing te volgen. Daarop schrapte zijn klant de opdracht. Ten onrechte, zo floot de rechter hem terug. Met welke aanpak trekt ook ú in zo’n geval aan het langste eind? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - UITVOERING WERKEN
Herstelling niet door u, wél op uw kosten? Ho maar…
Een klant beklaagt zich erover dat u de werken niet goed uitgevoerd heeft. Blijkt dat u effectief iets fout gedaan heeft, wacht dan niet te lang om in actie te schieten, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...
LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN
Uw klant doet het voorbereidende werk…
Uw collega had verder gewerkt op het voorbereidende werk van zijn klant. Nadien doken er problemen op, duidelijk te wijten aan de door de klant uitgevoerde werken. Toch deelde uw collega in de klappen. Wat is er voor u van belang? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VERTRAGINGSBEDING
Dimmen met die vertragingsboete…
Soms komt een klant, al dan niet geholpen door een architect, met een eigen ‘contractje’ af waarin hij een aantal afspraken met u ‘samengevat’ heeft. Toch even uitkijken dat u zich niet in nesten werkt, bv. met een vertragingsbeding… Meer...
LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN
Vertraagd door de vele ijsdagen…
Onlangs kon er, door de vele ijsdagen op rij, op heel wat ruwbouwwerven niet gewerkt worden, wat binnenkort niet zonder gevolgen blijft voor de planning van de binnenafwerking. Hoe reageert u en welke klanten contacteert u nu dan? Meer...
LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN
Is het wachten op verse sneeuw?
Als u de deadlines in december 2010 of januari 2011 niet gehaald heeft, dan lag dat wellicht aan de uitzonderlijke sneeuwval. In welke mate schuiven echter ook de deadlines van februari mee op? Welke klanten krijgen voorrang? Meer...
HET OVERKWAM UW COLLEGA
“Te laat, dus houd ik € 5.000 in per dag!”
Uw collega plaatste zonnepanelen bij een klant, vijf dagen later dan voorzien. “Ik heb langer elektriciteit moeten kopen, dus houd ik € 5.000 in per dag vertraging!”, argumenteerde de klant. “Hoe reageer ik?”, vroeg uw collega ons. Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA
De portemonnee wil niet mee…
Een klant vraagt u om de werken die voor binnenkort ingepland stonden een paar maanden uit te stellen. Waar houdt u in zo’n geval het best rekening mee? Meer...