Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 8 adviezen
RECHT - LEVERANCIER
Hoe te werk gaan om een domiciliëring te stoppen?
U ging destijds akkoord met een domiciliëring voor de facturen van een bepaalde leverancier die u nu evenwel wilt intrekken. Volstaat het dan om aan uw bank te vragen daarvoor het nodige te doen? Hoe moet u precies te werk gaan? Meer...
RECHT - LEVERANCIER
Een printer of copier ‘huren’?
Heel wat bedrijven die printers of copiers voor bedrijven aanbieden, stellen weleens voor dat u die bij hen ‘huurt’. Waarom bent u daar maar beter voorzichtig mee? Waarop moet u letten als zo’n contract op zijn einde loopt? Meer...
RECHT - LEVERANCIER
Iets bestellen via de telefoon, is dat bindend?
Belgacom, Telenet of een van die andere grote jongens benaderen u telefonisch en bieden u een extra dienst aan. Is zo’n telefonische afspraak bindend of niet? Hoe kunt u zo’n dienst dan op korte termijn opzeggen? Meer...
RECHT - LEVERANCIER
Snel onder stilzwijgend verlengd contract uit?
U heeft met een leverancier een contract van bepaalde duur gesloten, maar er staat wel in vermeld dat het op het einde automatisch verlengd wordt. Hoe snel kunt u onder zo’n contract uit komen? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN - GELDIGHEIDSDUUR
Dure overstap naar andere telecomleverancier
Veranderen van telecomoperator kan sinds enige tijd vlotter. De versoepelde regels gelden echter niet altijd en voor iedereen. Sommige operatoren maken dat onderscheid echter zelf niet. Wat is er voor u in dat verband van belang? Meer...
RECHT - LEVERANCIER
Drie maanden om probleem op te lossen?!
De NMBS geeft de fabrikant van de Fyra drie maanden de tijd om de problemen op te lossen. Excuseer?! Moet u met uw leveranciers ook zoveel geduld hebben? Wat zijn in zo’n geval de aandachtspunten? Meer...
OFFERTES & CONTRACTEN
Kosteloos overstappen…
Zowel de Telecom- als de Energiewet werden onlangs aangepast. U kunt nu gemakkelijker naar een andere leverancier overstappen. Wat is er voor u van belang? Meer...