Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

AANSPRAKELIJKHEID - OPLEVERING

Wat als de klant niet wil opleveren?

Uw werken zijn beëindigd en dus komt het er voor u als aannemer op aan om zo snel mogelijk te kunnen opleveren. Wat doet u echter als de klant ter zake niet wil meewerken en die oplevering steeds op de lange baan schuift? Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Uw factuur betaald onder voorbehoud...

Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - OPLEVERING

Gisteren dit, morgen dat… Waar eindigt het?

Een klant weigerde de definitieve oplevering omdat alles nog niet in orde was. Nadien meldde hij nog andere gebreken. In welke mate kan zo’n klant eisen blijven stellen? De rechter gaf onlangs duidelijk aan waar de grens ligt… Meer...

FACTUUR - VERPLICHTE VERMELDINGEN

Opgeleverd, dus móet u kort nadien factureren…

Het is wennen aan de nieuwe btw-regels, vooral aan de ‘nieuwe’ verplichting om de datum einde werken op de factuur te vermelden. Voor de btw(-controleur) is het anders duidelijk. Hoeveel tijd heeft u als aannemer nadien om te facturen? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Hoezo, een andere aannemer doet de herstelling wel?

Uw werken zijn rond op enkele kleine details na. Binnen welke periode moet u ook die in orde maken? Kan uw klant na een bepaalde periode zonder meer een andere aannemer op uw kosten laten verder werken? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Een peperdure ‘make-over’ op uw kosten?

De klant van uw collega was niet tevreden over zijn werk. Hij wilde alles laten herdoen door een andere aannemer voor een veelvoud van het bedrag dat uw collega gefactureerd had. “Kalm blijven”, zei de rechter en floot die klant terug… Meer...

LASTIGE KLANTEN

Alles duidelijk nu? Betalen dan…

Een klant heeft vragen bij uw afrekening. Hoe ­reageert u in zo’n geval het best? Een rechter lichtte onlangs het een en ander toe… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Niet overdrijven, beste klant…

Klanten die ‘klachten’ hebben, durven weleens te overdrijven. De klant van een collega betaalde de factuur niet én meende daarenboven recht te hebben op een forse vergoeding. Hij werd door de rechter stevig op zijn plaats gezet… Meer...

LASTIGE KLANTEN - GEBREKEN

“Betaal dan tenminste al een stuk van mijn factuur…”

Recentelijk bekwam uw collega voor het Hof van beroep in Brussel dat zijn klant hem al 9/10 van zijn factuur moest betalen. Er was immers slechts discussie over 1/10 van het werk. Hoe zat dat precies en wat is er voor u van belang? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

Onvoorziene omstandigheden…

Tijdens bezettingswerken stelde een collega vast dat één van de muren barsten vertoonde. Omdat het anders allemaal te lang zou duren, had hij al snel zelf de muur in kwestie hersteld. Hij beklaagt het zich nu nog… Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator