Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

De ene steen is de andere niet volgens uw klant!?

Een klant doet moeilijk over de producten en/of materialen die u gebruikt op zijn werf. Heeft uw klant dan recht van spreken en hoe kunt u zulke discussies vermijden? Welke afspraken kunt u het best maken in het contract dat u met hem sluit? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VARIA

De geplaatste deur weer ophalen als klant ze niet betaalt?

Uw collega heeft in zijn offerte voorzien dat hij eigenaar blijft van de ramen en deuren die hij plaatst, tot de klant betaalt. Kan hij die bepaling dan inderdaad ‘hardmaken’? Wat is er in zo’n geval van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Verborgen gebreken in het materiaal, wat te doen?

U bestelt stenen voor de aanleg van een terras bij een leverancier, maar pas na het plaatsen merkt u dat er problemen mee zijn. Kunt u dan gaan aankloppen bij die leverancier voor een schadevergoeding? Wat is er dan van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Klacht doorschuiven naar leverancier of fabrikant…

Een klant beklaagt zich over de door u uitgevoerde werken. U stelt echter vast dat gebrekkig materiaal voor problemen zorgt. Hoe schuift u die klachten correct door naar bv. uw leverancier? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - GEBREKEN

Ontvlambare zonnepanelen…

De zonnepanelenproblematiek toont het aan: u komt als aannemer-installateur als eerste in het vizier. Vaak ten onrechte! Wat is er voor u van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Klachten over het materiaal, uw zorg?

Onlangs legde een fabrikant van bouwmaterialen de boeken neer. Wat als uw klant net over die materialen klachten heeft? De rechter had goed nieuws… Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - GARANTIE

U garandeert (niet) meer dan de fabrikant…

Bij klanten die vooral oog hebben voor de kwaliteit van de materialen en/of toestellen die u plaatst, is het handig als u een waarborg van de fabrikant kunt uitspelen. Van belang is hoe u dat doet, zo waarschuwde de rechter… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

Zolang u de werken goed uitvoert…

Klanten menen dat u voor alles verantwoordelijk bent, maar is dat effectief zo? De rechter had daar onlangs een verhelderende en vooral goede kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

U heeft blijkbaar gebrekkig materiaal verwerkt…

Uw klant meldt problemen met de door u uitgevoerde werken. Hoe zit het als er niets aan te merken valt op uw werk zelf, maar wél op het materiaal van uw leverancier? Wat zei de rechter hier recentelijk over? Wat doet u dan het best? Meer...

GARANTIE

Hoe kunt u de ‘fabrieksgarantie’ zonder risico uitspelen?

Bij elk werk levert en plaatst u in principe materialen en/of toestellen. Sommige van uw leveranciers pakken uit met een interessante ‘fabrieksgarantie’ voor uw klanten. Hoe draagt u zo’n garantie ‘correct’ over op uw klanten? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator