Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

FACTUUR - VERJARING

De verjaring van uw facturen vermijden

Een klant betaalt uw factuur niet omdat ze volgens hem verjaard is. Wanneer is dat precies het geval? Kunt u afspraken maken over de verjaringstermijn en kunt u een dreigende verjaring nog verhinderen? Meer...

FACTUUR - VERJARING

Uw oude facturen nog betaald krijgen!?

U verloor enkele facturen die nog niet betaald zijn uit het oog. Kunt u die na enkele jaren nog altijd invorderen bij de bouwheer in kwestie? Kunt u ook nog interesten en een schadevergoeding wegens laattijdige betaling opvragen? Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Uw factuur één jaar na datum: te laat om te innen?

Sommige klanten menen dat, als ze lang genoeg wachten met betalen, u uw factuur sowieso niet meer kunt invorderen. Klopt dat en wat is er voor u als aannemer van belang? Een rechter had daar onlangs alvast een klare kijk op… Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Uw factuur en rappels niet ontvangen?! Kom zeg…

Het aantal slechte betalers blijft een plaag. Ze worden ook alsmaar creatiever in het verzinnen van uitvluchten. Een rechter verduidelijkte onlangs met welke aanpak u hen het gras voor de voeten wegmaait… Meer...

SLECHTE BETALERS - INTERESTEN

Hoe duur is het nu voor slechte betalers?

Het officiële interesttarief dat geldt voor wie een factuur te laat betaalt, is gedaald ten opzichte van vorig jaar. De wettelijke interestvoet is vreemd genoeg ge­stegen. Wat verandert er nu eigenlijk voor wie úw facturen te laat betaalt? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Doorbreek de ‘sleur’ bij uw slechte betalers...

Slechte betalers hebben de gewoonte om uw geduld op de proef te stellen.Waarom niet van koers veranderen en veel korter op de bal spelen? De rechter vond dat alvast een goed idee en speelde het spel vlot mee... Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Uw rappel, gekruid met gewone of met chilipeper?

Betaalt uw klant uw factuur niet tijdig, dan kunt u reeds in uw rappel een aantal extra’s aanrekenen. Hoe berekent u alles correct of maakt het niet uit dat u de rekening iets te sterk pepert? Meer...

SLECHTE BETALERS

Voer dringend de betalingsdruk op!

Het aantal facturen dat onbetaald bleef, steeg in het tweede kwartaal van dit jaar. De vakantiemaanden beloven geen beterschap. Hoe voert u de druk op? Meer...

SLECHTE BETALERS

Ineens eerste en laatste aanmaning?

Hoeveel rappels moet u sturen en hoeveel aangetekende en wat met de interesten en het schade­beding? Moet u die meteen in de eerste rappel eisen? Meer...

SLECHTE BETALERS

Ik moet dat niet meer betalen…

Tijdens het verlof heeft u een factuur ontdekt die al sinds meer dan één jaar onbetaald gebleven is. “Te laat”, zegt die klant nu koudweg. Klopt dat? Meer...

Geactualiseerd op: 07.05.2024

Meer van Indicator