Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 9 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Geen materiaal, maar klant maant aan om verder te werken!?

Een van de werven waar u aan de slag bent loopt uit, omdat u niet aan de nodige materialen raakt. Hoe kunt u dan het best reageren als de klant u aanmaant om verder te doen? Wat riskeert u als de klant uiteindelijk moeilijk blijft doen? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Klant betaalt niet omdat nog niet alles 100% klaar is?

Uw klant laat weten dat hij u pas iets zal betalen als u de werken volledig afgewerkt heeft. Hij baseert zich op een zgn. ‘exceptie’. Hoe zit dat en kunt u dat niet omdraaien waardoor u alles pas afwerkt als hij u eerst betaalt? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

De afwerking ‘on hold’ zetten tot de klant betaalt...

U spreekt af met de klant dat u voor de werken die u bij hem uitvoert in drie keer betaald zal worden. Mag u de laatste afwerking dan uitstellen tot de klant zijn tweede schijf betaald heeft? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Eerst mijn factuur betalen, dan pas werk ik verder...

U voert werken uit bij een klant die uw tussentijdse factuur al niet betaalt. Kunt u in zo’n geval boter bij de vis vragen en simpelweg weigeren om verder te werken tot hij betaalt? Wat als er een uitvoeringstermijn afgesproken was? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VERTRAGINGSBEDING

Dimmen met die vertragingsboete…

Soms komt een klant, al dan niet geholpen door een architect, met een eigen ‘contractje’ af waarin hij een aantal afspraken met u ‘samengevat’ heeft. Toch even uitkijken dat u zich niet in nesten werkt, bv. met een vertragingsbeding… Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Vertraagd door de vele ijsdagen…

Onlangs kon er, door de vele ijsdagen op rij, op heel wat ruwbouwwerven niet gewerkt worden, wat binnenkort niet zonder gevolgen blijft voor de planning van de binnenafwerking. Hoe reageert u en welke klanten contacteert u nu dan? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Zogezegd te veel uren gefactureerd...

Een klant weigerde om de factuur van uw collega volledig te betalen omdat uw ­collega zogezegd niet hard genoeg doorgewerkt had. Heeft die klant mogelijk een punt? Een rechter had daarop alvast een zeer klare kijk… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

“Te laat, dus houd ik € 5.000 in per dag!”

Uw collega plaatste zonnepanelen bij een klant, vijf dagen later dan voorzien. “Ik heb langer elektriciteit moeten kopen, dus houd ik € 5.000 in per dag ver­traging!”, argumenteerde de klant. “Hoe reageer ik?”, vroeg uw collega ons. Meer...

RECHT - ARCHITECT

Niet akkoord met het werfverslag!

U spreekt met de architect en uw klant allerhande zaken af, maar nadien leest u iets anders in het werfverslag. “Zo was dat toch niet afgesproken... ?” Wat doet u het best in zo’n geval? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator