Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Uw klant weigert oplevering, wat dan?

U wilt de werken die u uitvoerde bij een klant opleveren doch de klant blijft zich daar tegen verzetten. Welke stappen kunt u ondernemen? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Eerst mijn factuur betalen, dan pas werk ik verder...

U voert werken uit bij een klant die uw tussentijdse factuur al niet betaalt. Kunt u in zo’n geval boter bij de vis vragen en simpelweg weigeren om verder te werken tot hij betaalt? Wat als er een uitvoeringstermijn afgesproken was? Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Zogezegd te veel uren gefactureerd...

Een klant weigerde om de factuur van uw collega volledig te betalen omdat uw ­collega zogezegd niet hard genoeg doorgewerkt had. Heeft die klant mogelijk een punt? Een rechter had daarop alvast een zeer klare kijk… Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Is het wachten op verse sneeuw?

Als u de deadlines in december 2010 of januari 2011 niet gehaald heeft, dan lag dat wellicht aan de uitzonderlijke sneeuwval. In welke mate schuiven echter ook de deadlines van februari mee op? Welke klanten krijgen voorrang? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

“Te laat, dus houd ik € 5.000 in per dag!”

Uw collega plaatste zonnepanelen bij een klant, vijf dagen later dan voorzien. “Ik heb langer elektriciteit moeten kopen, dus houd ik € 5.000 in per dag ver­traging!”, argumenteerde de klant. “Hoe reageer ik?”, vroeg uw collega ons. Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

De deskundige aan uw kant…

Een collega was voor een klant heel wat uren in zijn atelier bezig geweest. “Niet te controleren”, zei de klant achteraf, “en zo duur!”. Uw collega vroeg zich af of hij iets te vrezen had van de expert als hij er een zaak van zou maken… Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Meteen controleren, anders achteraf niet reclameren…

Werkt u in regie, dan zijn er steeds meer klanten die finaal moeilijk doen over de aangerekende uren en de verwerkte materialen. In hoeverre moet u zich dan verantwoorden? Een rechter had daar recentelijk een verfrissende kijk op… Meer...

RECHT - ARCHITECT

Niet akkoord met het werfverslag!

U spreekt met de architect en uw klant allerhande zaken af, maar nadien leest u iets anders in het werfverslag. “Zo was dat toch niet afgesproken... ?” Wat doet u het best in zo’n geval? Meer...

ONDERAANNEMING

Tussen hamer en aambeeld

Uw klant weigert om uw factuur te betalen omdat hij niet tevreden is over de ­werken die uw collega-onderaannemer uitgevoerd heeft. Kan dat allemaal zomaar en zo ja, kunt u dat dan op de één of andere manier vermijden? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA - AANNEMING TEGEN VASTE PRIJS

Verrast door de grillen van de opdrachtgever…

Een collega kreeg van zijn klant onverwachts en zonder verdere uitleg te horen dat hij niet meer verder moest doen. Hij werd met aandrang verzocht om niet meer op de werf te komen. Kunt u zich hiertegen verzetten en zo ja, hoe? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator