Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Hoe een gedeeltelijke betaling van uw facturen verwerken?

Een van uw goede klanten heeft nog een aantal facturen bij u ‘openstaan’ voor in totaal bv. € 5.700. Op uw verzoek heeft hij nu onlangs een betaling van € 2.500 gedaan. Hoe moet u die gedeeltelijke betaling dan aanrekenen? Kunnen er ook gevolgen zijn aan de keuze die u daarbij maakt? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Een rekening sturen omdat de klant niet thuis was?

U maakt een afspraak met een klant om werken bij hem te gaan uitvoeren. Als u ter plaatse komt, blijkt hij echter niet thuis te zijn. Kunt u dan een rekening sturen voor de verloren uren? Hoe gaat u het best te werk? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw klant protesteert laattijdig!?

Na enkele aanmaningen heeft uw klant nog niet betaald. U stuurt hem een ingebrekestelling, maar hij protesteert alsnog uw factuur. Hoe gaat u daarmee om? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Klachten binnen de zeven dagen na factuurdatum…

In de factuurvoorwaarden van een collega stond dat klachten hem binnen de zeven dagen na factuurdatum moesten bereiken. Een klant die veel later reageerde, kreeg toch gelijk van de rechter. In welke mate heeft zo’n clausule dan zin? Meer...

OVERHEIDSOPDRACHT - BETAALTERMIJN

Slecht betalende overheden…

De Vlaamse overheid betaalt slecht, zo kopten onlangs een aantal media. Zijn er bij overheidsopdrachten dan ook geen strikte betalingsregels, op Europese leest geschoeid? Wat is er voor u van belang? Meer...

FACTUUR - BETAALTERMIJN

Op 30 dagen betalen sinds 16 maart?

Europa heeft nieuwe ‘uniforme’ betalingsregels uitgewerkt waarmee men laattijdige betalingen wil aanpakken. Gelden die sinds 16 maart 2013 nu ook in België? Wat is er voor u van belang? Meer...

SLECHTE BETALERS - BETALINGSTERMIJN

Snelle betalers belonen of late betalers bestraffen?

Omdat uw facturen eerder te laat dan te vroeg betaald worden, denkt u eraan om uw klanten enigszins te ‘responsabiliseren’. Maakt het dan een verschil of u snelle betalers een korting geeft dan wel late betalers een toeslag aanrekent? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Zonder factuurvoorwaarden werken…

Over het nut of de noodzaak van factuurvoorwaarden blijft er onduidelijkheid bestaan. Een collega had een klant die niet betaalde. Hij vroeg ons of het kwaad kon dat er op zijn facturen geen voorwaarden stonden. Hoe zit dat precies? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Bij wie moet u zijn met uw protest?

Heel wat firma’s voorzien in hun algemene voorwaarden dat hun debiteuren­beheer uitbesteed kan worden en tegenwoordig doen ze dat ook regelmatig. Wat gebeurt er echter als u zo’n factuur betwist? Bij wie moet u dan reclameren? Meer...

FACTUUR - ENERGIEAFTREK

Betalingsperikelen bij energieaftrek...

Uw klant wilde u om fiscale redenen in twee keer betalen. De eerste schijf die hij vorig jaar betaalde, was geen probleem. Nu hij het saldo moet betalen, doet hij ineens moeilijk. Kan hij dat eigenlijk nog, nu hij dat eerste deel al betaald heeft? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator