Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Uw tussentijdse factuur niet betaald, en dan?

Als u ‘grotere’ werken doet bij een klant, stuurt u die allicht tussentijds een of meerdere facturen. Wat gebeurt er als die factuur onbetaald blijft? Moet u de werken dan toch blijven verderzetten? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Professionele klant beweert geen factuur te hebben gezien

U stelt vast dat uw professionele klant uw factuur nog niet betaald heeft. Zodra u een aanmaning stuurt, beweert hij uw factuur nooit te hebben ontvangen. Kan hij daar dan zomaar onderuit? Hoe pakt u dat het best aan? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Wat als uw rekening na maanden voor het eerst betwist wordt?

Nadat u uw factuur heeft gestuurd naar uw klant, volgt er geen enkele betaling of reactie. Op het moment dat u maanden later een ingebrekestelling stuurt, begint uw klant plots te discussiëren. Wat kunt u dan doen? Meer...

RECHT - VARIA

Het betalingsbevel komt eraan…

Eind december 2013 zette de ministerraad het licht op groen voor de invoering van de zgn. betalingsbevelprocedure. In welke mate kunt u slechte betalers daarmee efficiënt aanpakken? Wat is er van belang in uw relatie met leveranciers? Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Slechte betalers te slim af…

Een rechter zette een klant die dacht een ‘meester’ in het protesteren te zijn op zijn plaats. Hoe zet ook u slechte betalers schaakmat? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Eerst mijn factuur betalen, dan pas werk ik verder...

U voert werken uit bij een klant die uw tussentijdse factuur al niet betaalt. Kunt u in zo’n geval boter bij de vis vragen en simpelweg weigeren om verder te werken tot hij betaalt? Wat als er een uitvoeringstermijn afgesproken was? Meer...

RECHT - VARIA

Uw aangetekende brief geweigerd, wat nu?

Een klant van een collega had enkele maanden geleden een offerte getekend, maar liet nu weten van de werken af te zien. De aangetekende brief van uw ­collega met de vraag om toch aan de slag te gaan, werd geweigerd. Wat nu? Meer...

LASTIGE KLANTEN

Alles duidelijk nu? Betalen dan…

Een klant heeft vragen bij uw afrekening. Hoe ­reageert u in zo’n geval het best? Een rechter lichtte onlangs het een en ander toe… Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Uw rappel, gekruid met gewone of met chilipeper?

Betaalt uw klant uw factuur niet tijdig, dan kunt u reeds in uw rappel een aantal extra’s aanrekenen. Hoe berekent u alles correct of maakt het niet uit dat u de rekening iets te sterk pepert? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Alleen bij slechte betalers werkt De Post niet…

Het ‘klassieke verhaal’ bij slechte betalers is dat ze uw factuur niet ontvangen hebben. Waarom stuurt u beter niet zonder meer een kopie van uw factuur? Hoe krijgt u de rechter in het voorkomende geval sneller op uw hand? Meer...

Geactualiseerd op: 03.05.2024

Meer van Indicator