Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Bij wie verder aankloppen als de klant zijn huis verkoopt?

U heeft een discussie met een klant over een openstaande rekening of over gebreken in de werken die u deed. Met wie moet u dat afhandelen als de klant zijn woning verkoopt? Kunnen de klant en de koper daar ook afspraken over maken? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Nieuwe spelregels voor als u twee jaar garantie moet geven

Als u als aannemer bepaalde toestellen plaatst bij een klant, dan moet u daarop twee jaar garantie geven. Die wettelijke garantieregeling verandert binnenkort. Met welke nieuwigheden moet u daarbij zoal rekening houden? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Een ‘dagprijs’ in uw offertes?

Door de schommelingen in de prijzen van bouwmaterialen overweegt u om uw offertes maar zeer beperkt geldig te maken. Helpt een dergelijke oplossing u wel vooruit? Zijn er alternatieve werkwijzen die u kunt overwegen? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Naar uw leverancier voor garantie?

Als u bepaalde toestellen plaatst bij een klant, moet u daarop weleens twee jaar garantie geven. Kunt u dan aankloppen bij uw leverancier om u te ‘vergoeden’? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

Garantie krijgen van uw leverancier?

Als u als aannemer bij een klant bepaalde zaken installeert, moet u weleens twee jaar garantie geven op die zaken. Kunt u dan eigenlijk niet vragen dat uw leverancier u op zijn beurt dezelfde garantie geeft? Kunnen er andere afspraken gemaakt worden? Meer...

RECHT - ALGEMENE VOORWAARDEN

De ene steen is de andere niet volgens uw klant!?

Een klant doet moeilijk over de producten en/of materialen die u gebruikt op zijn werf. Heeft uw klant dan recht van spreken en hoe kunt u zulke discussies vermijden? Welke afspraken kunt u het best maken in het contract dat u met hem sluit? Meer...

RECHT - LEVERANCIER

Klacht over verborgen gebrek…

Een verkoper ging onlangs vrijuit omdat een zgn. exoneratieclausule in zijn contract stond. Wat als uw leverancier daarmee uw klachten afwimpelt? Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA - RECHT

Beperkte garantie en toch opdraaien voor alle schade…

Uw collega had werken uitgevoerd bij een klant. In zijn algemene voorwaarden had hij een beperkte garantie voorzien. De rechter besliste onlangs echter dat hij toch moest opdraaien voor álle schade. Dat klopt toch niet? Meer...

OFFERTES & CONTRACTEN - VERTRAGINGSBEDING

Welke vertragingsboete riskeert u maximaal?

Op heel wat werven kan er tegenwoordig als gevolg van de crisis niet verder gewerkt worden. Hoe zit dat dan met eventuele vertragingsboetes? Zit daar niet sowieso een maximum op dat u op die manier riskeert? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VERBORGEN GEBREKEN

Peacocking, een gebrekkige baksteen op úw maag?

Een collega had een huis gemetst met een nieuw type van baksteen. Na verloop van tijd kreeg de glazuurlaag alle kleuren van de regenboog. Hoe zorgt u ervoor dat u in zo’n geval de rekening zeker niet (volledig) gepresenteerd krijgt? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator