Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Uw tussentijdse factuur niet betaald, en dan?

Als u ‘grotere’ werken doet bij een klant, stuurt u die allicht tussentijds een of meerdere facturen. Wat gebeurt er als die factuur onbetaald blijft? Moet u de werken dan toch blijven verderzetten? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Professionele klant beweert geen factuur te hebben gezien

U stelt vast dat uw professionele klant uw factuur nog niet betaald heeft. Zodra u een aanmaning stuurt, beweert hij uw factuur nooit te hebben ontvangen. Kan hij daar dan zomaar onderuit? Hoe pakt u dat het best aan? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Klanten die achter staan strenger aanpakken…

De wet die het wettelijke tarief van de zgn. nalatigheidsinteresten optrekt, stond onlangs in het Staatsblad. Kunt u slechte betalers voortaan harder aanpakken? Zijn er voor u als aannemer specifieke aandachtspunten? Meer...

SLECHTE BETALERS - AANMANING

Eerst mijn factuur betalen, dan pas werk ik verder...

U voert werken uit bij een klant die uw tussentijdse factuur al niet betaalt. Kunt u in zo’n geval boter bij de vis vragen en simpelweg weigeren om verder te werken tot hij betaalt? Wat als er een uitvoeringstermijn afgesproken was? Meer...

RECHT - VARIA

Twee keer nadenken vóór u naar de rechter stapt?

Een proces aanspannen wordt duurder, zo kopten de media onlangs. Is dat werkelijk zo en denkt u dus voortaan maar beter twee keer na voordat u naar de rechter stapt? Wat is voor u echt van belang? Meer...

RECHT - VARIA

Uw aangetekende brief geweigerd, wat nu?

Een klant van een collega had enkele maanden geleden een offerte getekend, maar liet nu weten van de werken af te zien. De aangetekende brief van uw ­collega met de vraag om toch aan de slag te gaan, werd geweigerd. Wat nu? Meer...

LASTIGE KLANTEN

Alles duidelijk nu? Betalen dan…

Een klant heeft vragen bij uw afrekening. Hoe ­reageert u in zo’n geval het best? Een rechter lichtte onlangs het een en ander toe… Meer...

SLECHTE BETALERS

Klagers definitief de mond snoeren…

U wordt geconfronteerd met een klant die begint te vitten op uw werk. Om van dat gezever af te zijn, overweegt u om hem te paaien met een creditnota. Bent u dan zeker dat de discussie effectief stopt of pakt u het beter anders aan? Meer...

SLECHTE BETALERS

Maak het verschil…

Klanten die niet of laattijdig betalen, kosten u heel wat geld en zorgen voor miserie. Door enkele kleine in­­grepen komt u mogelijk sneller aan uw centen… Meer...

RECHT - VOORSCHOT

Voorschot niet betaald? Spijtig…

U komt met een klant overeen dat hij voor de start van de werken een voorschot zal betalen van 15%. Wat als het voorschot dan finaal niet betaald wordt? Mag u dan resoluut weigeren om met de werken te beginnen of moet u toch opletten? Meer...

Geactualiseerd op: 22.04.2024

Meer van Indicator