Bent u van plan om nu een nieuwe auto aan te schaffen met leveringsdatum begin 2021, dan verkoopt u misschien toch het best uw oude niet volledig afgeschreven auto nog in 2020. Waarom is dat zo?
Meer...
Voor de fiscaliteit van beroepsmatig gebruikte personenauto’s is de CO2 -uitstoot al lang een essentieel gegeven. De officiële methode om die uitstoot te meten is enkele jaren geleden gewijzigd. Wat zijn daarvan de fiscale gevolgen?
Meer...
De gewijzigde fiscale regels die in principe sinds 01.01.2020 van toepassing zijn op autokosten, treffen de valse hybrides het hardst. Welke hybrides zijn vals? Wat is de fiscale impact hiervan voor u en uw vennootschap?
Meer...
Vanaf in principe 01.01.2020 zal de fiscale aftrek van de auto die uw BV(BA) u ter beschikking stelt, bepaald worden door de zgn. gramformule en dus niet langer variëren volgens ‘vaste CO2 -schijven’. Welke concrete gevolgen zal dat hebben?
Meer...
Zoals dat reeds van toepassing was voor vennootschappen, worden vanaf 2018 de aftrekbare autokosten voor eenmanszaken bepaald in functie van de CO2 -uitstoot en het type brandstof. Wat zijn de gevolgen voor uw elektrische auto?
Meer...
De aftrekbeperking van doorgerekende autokosten zal voortaan bij de eindgebruiker liggen. Hoe kunt u dan voortaan de fiscale druk op uw autokosten optimaliseren? En hoe moet u die doorfacturatie concreet doen?
Meer...
De nieuwe belastinghervorming moet budgettair neutraal zijn. In haar zoektocht naar compenserende maatregelen nam de regering de bedrijfswagen weer in het vizier. Welke impact zal dat op de fiscale kost van uw wagen hebben?
Meer...
De CO2-uitstoot van de auto in uw vennootschap is van belang voor zowel de aftrekbaarheid van de kosten als het voordeel van alle aard (VAA). Hoe groot is de fiscale impact van een minder milieuvriendelijke auto nu in feite echt?
Meer...