Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - AANKOOP

Geen bedenktijd bij onlineaankoop medisch materiaal?

Bij een onlineaankoop geldt er een zgn. wettelijke bedenktijd (van 14 kalenderdagen), tenminste wanneer u als consument aankoopt. Hoe zit dat dan wanneer u iets online aankoopt voor uw praktijk: is er dan geen enkele bescherming? Meer...

RECHT - LEVERING

Leveringsbon getekend, reclameren nadien nog mogelijk?

Stel, een leverancier laat goederen afleveren in uw praktijk en vraagt om de leveringsbon af te tekenen. Kunt u dan nadien, als u vaststelt dat er iets mis was met de levering, nog opmerkingen maken? Welke voorzorgen kunt u nemen bij de ondertekening? Meer...

RECHT - BESTELLING

Meer betalen voor de bestelling dan afgesproken werd?

Stel, u plaatst een bestelling bij een leverancier. Na de uiteindelijke levering krijgt u een factuur waarbij de leverancier u meer aanrekent dan afgesproken was onder verwijzing naar de gestegen grondstofprijzen. Hoe kunt u dan reageren? Meer...

RECHT

Heeft u geen enkele garantie bij aankopen voor de praktijk?

Een tandarts kocht een toestel voor zijn praktijk en na drie maanden bleek het al niet goed meer te functioneren. Er werd hem gezegd in te roepen dat het een zgn. verborgen gebrek had, maar de leverancier antwoordde dat hij maar twee maanden gehouden was daar gevolg aan te geven. Kan dat: zo’n korte termijn? Meer...

RECHT - AANKOOP TOESTEL

Nog altijd niet geleverd, dus het hoeft niet meer?

Stel, de levering van een medisch toestel dat u kocht, blijft uit. U zou de bestelling dan ook ongedaan willen maken en het toestel elders willen aankopen. Kunt u dat zonder kans op juridische problemen doen, of is het allemaal wat ingewikkelder? Meer...

RECHT

U wordt ondernemer: welke gevolgen?

Ingevolge een nieuwe wet worden ook artsen en tandartsen vanaf 01.11.2018 juridisch gezien als ondernemers beschouwd. Welke gevolgen heeft dat? Meer...

RECHT - GARANTIE

Moet de herstelling klaar zijn binnen de garantietermijn?

Stel, u heeft iets gekocht dat dringend hersteld moet worden. Gelukkig is de garantietermijn nog net niet om. Moet de herstelling dan effectief gebeuren binnen de garantietermijn of is een afspraak maken voor een herstelling genoeg? Meer...

RECHT

Kunt u weigeren om cash te betalen?

Cashbetalingen van meer dan € 3.000 (of van meer dan 10% bij deelbetalingen) zijn niet meer toegestaan. Mag u dat, als klant, ook omdraaien en sowieso weigeren om cash te betalen, ook al gaat het om minder dan € 3.000? Meer...

RECHT - GARANTIE

U blijft met de brokken zitten

Een tandarts koopt een duur apparaat. Een lijdensweg van herhaalde herstellingen volgt. De tandarts eist ten slotte een ander toestel en maakt er een rechtszaak van. Hij vangt echter bot. Hoe rondt u zo’n verhaal wél succes­vol af? Meer...

RECHT - KLACHT

Laattijdig en verkeerd reclameren, een doodzonde?

In de algemene voorwaarden van een leverancier staat dat klachten binnen de acht dagen en aangetekend ingediend moeten worden. Hoe strikt moet u dat zien? Wil dit zeggen dat een fax op dag 10 bv. een maat voor niets is? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator