Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - HUISARTSEN

Contract medische software te laat opgezegd, alles verloren?

Een contract voor medische software bevat meestal een opzegtermijn (van drie maanden vóór de vervaldag). Een abonnee was echter te laat met die opzeg en vroeg zich af wat de gevolgen waren. Kan hij bv. vermijden nog een heel jaar ‘vast te zitten’ aan het contract, terwijl hij al een ander pakket gebruikt (en betaalt)? Meer...

RECHT - FACTUUR

Een factuur ‘gemotiveerd’ protesteren?

Stel, u bent het niet eens met een factuur van een leverancier van diensten of producten. Volstaat het dan om die factuur terug te sturen met de melding ‘geprotesteerd’ of moet u motiveren waarom u het niet eens bent met de factuur? Meer...

RECHT - FACTUUR

Softwareproblemen blijven, dus hun factuur kan wachten?

Stel, u heeft regelmatig problemen met uw medische software en ondanks herhaaldelijk aandringen, geraakt dat maar niet (voor de volle 100%) opgelost. Nu u de periodieke factuur ontvangt, wilt u de puntjes op de i zetten: u betaalt niet tot alles opgelost is. Is dat naast een begrijpelijke ook een juridisch haalbare reactie? Meer...

RECHT

De algemene voorwaarden werden niet toegevoegd...

Sluit u als ‘professioneel’, dus voor de praktijk, een contract met een leverancier, dan let u het best op uw tellen. Wat er in diens algemene voorwaarden vermeld wordt, is nl. al snel van toepassing. Is dat ook zo als ze niet toegevoegd werden? Meer...

RECHT - FACTUUR

‘Geprotesteerd’ vermelden op de factuur is niet genoeg...

Stel, u bent het niet eens met een factuur en u stuurt ze gewoon terug met de vermelding ‘geprotesteerd’. Is dat ‘juridisch gezien’ voldoende of moet u het anders aanpakken om ‘uw rechten te vrijwaren’? Meer...

RECHT - FACTUUR

Een factuur van een bedrijf waar u niets besteld heeft...

Stel, u ontvangt een factuur waar u echt niets van weet, u heeft immers nooit iets besteld bij dat bedrijf! Hoe gaat u daarmee om? Moet u zo’n factuur dan ook tijdig protesteren, of hoeft u niks te doen? Meer...

RECHT - CONTRACTEN

Iets bestellen via de telefoon, is dat bindend?

Belgacom, Telenet of een van die andere grote jongens benaderen u telefonisch en bieden u een extra dienst aan. Is zo’n telefonische afspraak bindend of niet? Hoe kunt u zo’n dienst dan op korte termijn opzeggen? Meer...

RECHT - FACTUUR

Een factuur protesteren, kan dat via e-mail?

U bent het niet eens met de factuur van een leverancier en u wilt die protesteren. Kunt u dat ook doen via e-mail of kan dat echt enkel geldig gebeuren via een aangetekende brief? Meer...

RECHT - FACTUUR

Wanneer is het te laat om een factuur te protesteren?

Een tandarts protesteerde een factuur 30 dagen na ontvangst. Dat zou volgens zijn leverancier te laat zijn, het moest nl. binnen de zeven dagen gebeuren. Klopt dat echter wel in alle gevallen? Wanneer bent u echt te laat om te protesteren? Meer...

RECHT - FACTUUR

Uitleg vragen is niet protesteren…

Facturen correct protesteren blijft een heikel punt. Het is immers niet om het even hoe u reageert op een factuur waarmee u het niet eens bent of die on­­duide­lijk is. Hoe zorgt u ervoor dat u het laken naar u toe kunt trekken? Meer...

Geactualiseerd op: 07.05.2024

Meer van Indicator