Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

MEERWERKEN

U past voor bijkomende opdracht klant…

Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Hoe juridisch veilig uw klant verder helpen?

Uw klant vraagt om bepaalde werken te komen herdoen. De oorzaak van de problemen ligt wellicht bij uw leverancier. Hoe pakt u dat aan om achteraf de rekening naar de aansprakelijke leverancier te kunnen doorschuiven? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Verder bouwen op werken uitgevoerd door een collega…

Uw collega kreeg de vraag om een andere aannemer op te volgen. Bij een eerste plaatsbezoek bleek echter dat die niet op alle fronten vakwerk afgeleverd had. Wat is er in zo’n geval voor u van belang en hoe pakt u het aan? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - ARCHITECT

Uw klant heeft zijn architect de deur gewezen…

Een klant vraagt u om met de ruwbouwwerken te starten. Algauw stelt u vast dat uw klant de samenwerking met zijn architect stopgezet heeft en dat die de werken dus niet opvolgt. Wat zijn in dat geval de aandachtspunten? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Heeft u uw klant correct geïnformeerd?

De technische voorschriften rond de klimaatregeling van woningen worden alsmaar complexer. Hetzelfde geldt voor de techniciteit van de installaties zelf. Wat is daarbij voor u van belang om achteraf niet in de problemen te komen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

U krijgt veiligheidsinstructies. Pfff…

Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Onvoldoende gewaarschuwd waar het fout kan gaan?

U voert renovatiewerken uit bij een klant. In welke mate riskeert u om nadien een stuk van uw factuur te moeten laten vallen omdat u uw klant niet waarschuwde voor mogelijke problemen? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Er zijn grenzen aan uw plicht om te informeren…

De klant van uw collega wilde de factuur niet betalen omdat hij vochtproblemen kreeg. Hij vond dat uw collega hem vooraf had moeten informeren over fouten die de architect gemaakt had in het concept van het dak. Zijn er geen grenzen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Draai niet op voor de fouten van een ander…

Een collega moest bij een klant een plat dak leggen. Hij stelde echter vast dat de waterkering in de muren niet goed zat. Hij vroeg ons hoe hij kon vermijden dat zijn klant hém achteraf kon aanspreken bij eventuele vochtproblemen… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA

“Te laat, dus houd ik € 5.000 in per dag!”

Uw collega plaatste zonnepanelen bij een klant, vijf dagen later dan voorzien. “Ik heb langer elektriciteit moeten kopen, dus houd ik € 5.000 in per dag ver­traging!”, argumenteerde de klant. “Hoe reageer ik?”, vroeg uw collega ons. Meer...

Geactualiseerd op: 31.05.2024