Advies toegevoegd op 2 maart 2016

INCASSO FACTUREN

Mijn klant is gestopt en ik moet nog een betaling ontvangen: wat nu?

Het komt wel vaker voor dat u nog openstaande facturen heeft op een klant en dan ergens verneemt dat die klant zijn zaak stopgezet heeft. Wat kunt u dan nog ondernemen?

Maakt het bij een vrijwillige stopzetting een verschil of uw klant een vennootschap is of een natuurlijke persoon? Wanneer kunt u uw klant dan toch nog dagvaarden in faillissement?

Wat is een deficitaire vereffening? Heeft u dan mogelijk nog een verhaal tegen de vereffenaar of tegen de bestuurders? Wanneer wel en wanneer niet?

En wat kunt u nog doen als uw klant verplicht is zijn activiteiten stop te zetten omwille van een faillissement of een gedwongen vereffening? Wie zijn dan bevoorrechte schuldeisers?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 09.05.2024

Meer van Indicator