Het komt wel vaker voor dat u nog openstaande facturen heeft op een klant en dan ergens verneemt dat die klant zijn zaak stopgezet heeft. Wat kunt u dan nog ondernemen?
Maakt het bij een vrijwillige stopzetting een verschil of uw klant een vennootschap is of een natuurlijke persoon? Wanneer kunt u uw klant dan toch nog dagvaarden in faillissement?
Wat is een deficitaire vereffening? Heeft u dan mogelijk nog een verhaal tegen de vereffenaar of tegen de bestuurders? Wanneer wel en wanneer niet?
En wat kunt u nog doen als uw klant verplicht is zijn activiteiten stop te zetten omwille van een faillissement of een gedwongen vereffening? Wie zijn dan bevoorrechte schuldeisers?
Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.
Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.
Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com
Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv |
Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878