Hoewel de Wet op de continuïteit van ondernemingen van 31 januari 2009 recentelijk verstrengd werd, krijgt elke onderneming ooit te maken met een klant die ‘in WCO’ zit.
Wat houdt zo’n gerechtelijke reorganisatie precies in? Heeft het dan zin om toch nog een vonnis te vragen tegen een klant die niet betaald heeft?
Waarom is het nuttig om inzage te nemen van het WCO-dossier? Is een vrijwillige tussenkomst in de procedure zinvol? Wat kunt u doen als u onregelmatigheden vaststelt? Wanneer kunt u de rechtbank vragen om de bescherming in te trekken?
Mag u zomaar de leveringen stopzetten eens uw klant een WCO heeft?
Heeft het zin om op een WCO te anticiperen door een ‘overdracht onder gerechtelijk gezag’ te vragen?
Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.
Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.
Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com
Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv |
Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878