Advies toegevoegd op 14 januari 2014

GERECHTELIJKE REORGANISATIE

Help, mijn klant zit in een WCO!

Hoewel de Wet op de continuïteit van ondernemingen van 31 januari 2009 recentelijk verstrengd werd, krijgt elke onderneming ooit te maken met een klant die ‘in WCO’ zit.

Wat houdt zo’n gerechtelijke reorganisatie precies in? Heeft het dan zin om toch nog een vonnis te vragen tegen een klant die niet betaald heeft?

Waarom is het nuttig om inzage te nemen van het WCO-dossier? Is een vrijwillige tussenkomst in de procedure zinvol? Wat kunt u doen als u onregelmatigheden vaststelt? Wanneer kunt u de rechtbank vragen om de bescherming in te trekken?

Mag u zomaar de leveringen stopzetten eens uw klant een WCO heeft?

Heeft het zin om op een WCO te anticiperen door een ‘overdracht onder gerechtelijk gezag’ te vragen?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator