Overnames kunnen voor bedrijven een bewuste strategie zijn om groei te bewerkstelligen. Een zeer belangrijk maar vaak moeilijk aspect is het vinden van een ideaal doelwit, in het vakjargon de ‘target’ genaamd. Zo komt het vaak voor dat de overnemer geïnteresseerd is in bepaalde onderdelen van de target, maar niet in andere. Ook de verkoper kan de wens hebben om slechts bepaalde activiteiten af te stoten, en andere activiteiten of activa te behouden of aan een derde partij te verkopen.
Het gebeurt dan ook vaak dat in het kader van een transactie de target geherstructureerd moet worden. In de M&A-praktijk verwijst men hiernaar gebruikelijk als een ‘carve-out’. Wat moet u daarover zoal weten?
Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.
Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.
Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com
Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv |
Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878