Advies toegevoegd op 18 september 2014

BUSINESSPLAN

Een realistisch businessplan: een onmisbare hulp bij de verkoop van uw bedrijf

Wat is het belang van uw businessplan bij de verkoop van uw bedrijf? Waarom is een duidelijke link tussen uw strategie en de cijfers in uw businessplan essentieel?

Hoe maakt u een sterk businessplan op? Wat is daarbij het belang van ‘income drivers’, ‘cost drivers’, investeringen en werkkapitaal?

Welke valkuilen moet u absoluut vermijden als u zo’n plan opmaakt in de context van een verkoop van uw bedrijf? Wat zijn de risico’s als u onrealistische assumpties hanteert? Mag u dan geen efficiëntieverhoging of ontwikkeling van nieuwe markten inbouwen?

Hoe kan een koper een te optimistisch plan bij de onderhandelingen tegen u gebruiken?

Inloggen

Gebruikersnaam
Wachtwoord Onthouden [?]

Gebruikersnaam/wachtwoord vergeten?

Abonneren

Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.

Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.


Abonneren

Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com

Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv | Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878

Geactualiseerd op: 06.05.2024

Meer van Indicator