Wat is het belang van uw businessplan bij de verkoop van uw bedrijf? Waarom is een duidelijke link tussen uw strategie en de cijfers in uw businessplan essentieel?
Hoe maakt u een sterk businessplan op? Wat is daarbij het belang van ‘income drivers’, ‘cost drivers’, investeringen en werkkapitaal?
Welke valkuilen moet u absoluut vermijden als u zo’n plan opmaakt in de context van een verkoop van uw bedrijf? Wat zijn de risico’s als u onrealistische assumpties hanteert? Mag u dan geen efficiëntieverhoging of ontwikkeling van nieuwe markten inbouwen?
Hoe kan een koper een te optimistisch plan bij de onderhandelingen tegen u gebruiken?
Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.
Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.
Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com
Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv |
Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878