Als het bedrijf een commercieel medewerker ontslaat, dan ontstaat er vaak discussie over de vraag of die medewerker al dan niet een handelsvertegenwoordiger was en dus recht heeft op een uitwinningsvergoeding.
Welke criteria zijn relevant om te bepalen of een collega al dan niet een handelsvertegenwoordiger is? Wie moet bewijzen of die collega al dan niet effectief cliënteel aangebracht heeft? Wat zei de rechtbank daarover onlangs?
Hoe kunt u bij het opstellen van de arbeidsovereenkomst op die discussie anticiperen? Wat zet u in het contract voor wie naast het bezoeken van klanten hoofdzakelijk andere taken heeft?
Toegang tot dit deel van
'Tips & Advies Ondernemingsdatabank' is voorbehouden voor abonnees.
Heeft u nog geen abonnement?
Abonneer u nu voor onmiddellijke toegang tot alle adviezen.
Contactgegevens
Larcier-Intersentia | Tiensesteenweg 306 | 3000 Leuven
Tel.: 0800 39 067 | Fax: 0800 39 068
contact@larcier-intersentia.com | www.larcier-intersentia.com
Maatschappelijke zetel
Lefebvre Sarrut Belgium nv |
Hoogstraat 139 - Bus 6 | 1000 Brussel
RPR Brussel | Btw BE 0436.181.878