Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
PERSOONLIJKE VERKOOP - VERKOOPTACTIEK
Social talk: doen of laten?
Een abonnee las ergens een artikel over klanten, koetjes en kalfjes. Menig verkoper maakt zich eraan schuldig, was het betoog. De lezer vraagt zich nu af of het wel of geen goed idee is. Social talk: doen of beter laten? Meer...
PSYCHOLOGIE - KLANTTYPERING
Enthousiaste klanten over de streep trekken
Wim heeft regelmatig te maken met overduidelijke, positief ingestelde, energieke, enthousiaste klanten. Een prima verkoopgesprek, een leuke vent, maar geen order. Wat speelt er en hoe trekt u dit type klant het best over de streep? Meer...
OFFERTES
Weg met de vrijblijvendheid!
Talloze offertes en aanbiedingen worden (vaak onbewust) door de verkoper vrijblijvend genoemd. Men denkt dan dat de klant eerder ‘ja’ zegt. Is dat eigenlijk wel zo? Wat u over vrijblijvendheid moet weten... Meer...
PSYCHOLOGIE - KLANTTYPERING
Verhoog uw klikvermogen
Neurolinguïstisch programmeren (NLP) kent drie basisstijlen van communicatie. Als u deze bij de klant weet te herkennen, dan kunt u ook beter met de klant omgaan. Wat kan er helpen? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Mag ik me even voorstellen?
Er wordt momenteel een discussie gevoerd over het antwoord op de vraag: “Moet u zich in het begin van een verkoopgesprek beperkt of uitgebreid voorstellen?”. Beide methoden hebben voor- en nadelen. Welke aanpak is de slimste? Meer...
KLANTTYPERING
Hoe gaat u om met een muggenzifter?
Enthousiast stapt u bij een klant binnen. U heeft dé oplossing in huis voor zijn probleem en dan blijkt dat uw klant steen en been klaagt over van alles en nog wat. Allemaal dingen waaraan u niets kunt doen. Help! Meer...
VERKOOPTACTIEK
U heeft een voorstel gedaan en… u hoort niets meer
Dagelijkse kost. U doet een klant een voorstel en u hoort er nooit meer iets van. Wat kunt u dan doen om toch duidelijkheid te krijgen? Eindeloos achter hem aan lopen? Zonde van uw tijd, want ook uw tijd is geld waard. Meer...
OFFERTES
Drie offertes tegelijkertijd opstellen?
Volgens verkoopexpert Harrie van Heck moet uw offerte méér zijn dan alleen een prijsopgave. Wat kunt u doen om beter te scoren? Meer...
INTERNE ORGANISATIE - OFFERTES
Wat moet u weten vooraleer u een voorstel doet?
Verkoopt u een complex product of een ingewikkelde dienst en bent u blij wanneer de klant vraagt: “Wilt u het allemaal op papier zetten voor mij?”? Dan is de kans groot dat u uzelf blij laat maken met een dode mus... Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
De luistervoorkeur van de klant
Volgens luisterdeskundigen Larry Barker en Kittie Watson bestaan er vier luistertypes. Frank Van Marwijk, auteur van ‘Manipuleren kun je leren’, voegt daar handige tips voor de omgang met klanten aan toe… Meer...