Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
KLANTTYPERING
Bespaar tijd op voorstellen die toch niet nodig zijn
Verkooppresentaties, voorstellen en offertes maken kost u vaak veel tijd en daarmee ook geld. Bestaat er een methode om snel het kaf van het koren te scheiden? Verkooptrainer Richard van Houten geeft raad… Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP - PRESENTEREN
Krachtig presenteren
Na een grondige inventarisatie is het eindelijk zover: u mag uw product of uw dienst presenteren. Hoe geeft u een overtuigende verkooppresentatie? Meer...
STRATEGIE
Geef een vinger en krijg een hand terug
Jan is accountmanager bij een telecombedrijf. Hij gebruikt een succesvolle methode om twijfelende prospects zo ver te krijgen dat ze akkoord gaan met het laten uitvoeren van een opdracht. Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP - VERKOOPTACTIEK
Lachen bij de klant aan tafel: doen of niet doen?
Een goede mop tappen, kan aanzetten tot lachen, dus waarom zou u dat ook niet doen bij uw klant? Wat moet u daarover weten? Wat als moppen tappen u eigenlijk niet zo ligt? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP - VERKOOPTACTIEK
Wat zegt u bij de eerste ontmoeting?
Stel, u gaat voor het eerst bij een prospect op bezoek. Wat zegt u dan tegen uw potentiële klant? Maak zeker niet de volgende standaardfouten... Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP - VERKOOPTACTIEK
Zo komt u krachtig over
Als u bij klanten en prospects een timide indruk maakt, wordt u genadeloos afgestraft. U zal dus direct sterk voor de dag moeten komen. Hieronder krijgt u zeven staalharde tips... Meer...
VERKOOPTACTIEK
Hoe stoot u een leverancier van zijn voetstuk?
Steven komt regelmatig in contact met prospects die al bediend worden door een bestaande leverancier. Die heeft natuurlijk een sterkere positie dan een nieuwkomer. Wat kan Steven doen om deze prospect toch binnen te halen? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Een slimme aanpak voor een verkoopgesprek
De zogenaamde DIP-methode is een handige methode om een verkoopgesprek te voeren. Waarom werkt dit zo goed en waar moet u op letten als u deze methode wilt gebruiken? Meer...
VERKOOPTACTIEK
Hoe gebruikt u een portfolio?
André komt voor de eerste keer binnen bij een klant en haalt meteen een portfolio uit zijn tas. Aan de hand van een aantal sheets houdt hij dan een bedrijfspresentatie. De klant is echter verre van enthousiast. Hoe komt dat? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Hoe u zich krachtig voorstelt in drie smaken...
Als u een mogelijke prospect ontmoet, is het handig als u zich kort en krachtig kunt voorstellen. U krijgt hier echter niet in elke situatie evenveel tijd voor. Waar hangt dat van af, wanneer stelt u zich het beste voor en hoe doet u dat? Meer...