Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
PERSOONLIJKE VERKOOP - VERKOOPTACTIEK
Laat een klant merken dat hij ú nodig heeft
Hans verkoopt financiële producten en krijgt regelmatig aanvragen van geïnteresseerde prospects. Het aantal orders valt echter steeds tegen. Volgens Hans ligt dat aan de gebrekkige kennis van de prospects, maar daar denken wij anders over. Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP - VERKOOPTACTIEK
Toezegging van de klant vergroot de kans op een order
Veel verkoopgesprekken eindigen met een open einde, dus zonder toezegging van de klant. In het meest gunstige geval mag de verkoper een offerte opmaken, maar daar blijft het dan ook bij. Hoe krijgt u wél een engagement van de klant? Meer...
VERKOOPTACTIEK
Daarom wilt u zaken met mij doen!
Volgens verkooptrainer Richard van Houten haken veel potentiële klanten af als u bij uw introductie aangeeft dat u ‘uniek’ bent, een ‘customer focus’ heeft of iets dergelijks. Dat is echt niet (meer) voldoende. Wat werkt wel? Meer...
PERSOONLIJKE VERKOOP
Mag ik me even voorstellen?
Er wordt momenteel een discussie gevoerd over het antwoord op de vraag: “Moet u zich in het begin van een verkoopgesprek beperkt of uitgebreid voorstellen?”. Beide methoden hebben voor- en nadelen. Welke aanpak is de slimste? Meer...
VERKOOPTACTIEK
U heeft een voorstel gedaan en… u hoort niets meer
Dagelijkse kost. U doet een klant een voorstel en u hoort er nooit meer iets van. Wat kunt u dan doen om toch duidelijkheid te krijgen? Eindeloos achter hem aan lopen? Zonde van uw tijd, want ook uw tijd is geld waard. Meer...
VERKOOPTACTIEK
Your place or mine?
Heeft u er ooit aan gedacht om potentiële klanten te stimuleren om ú te bezoeken? Dat heeft zo zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Wat is slim en hoe pakt u dat aan? Verkooptrainer Yuri van der Sluis geeft een aantal tips... Meer...
VERKOOPTACTIEK
Hoe stoot u een leverancier van zijn voetstuk?
Steven komt regelmatig in contact met prospects die al bediend worden door een bestaande leverancier. Die heeft natuurlijk een sterkere positie dan een nieuwkomer. Wat kan Steven doen om deze prospect toch binnen te halen? Meer...
VERKOOPTACTIEK
Uw oplossing beschermd
Het komt regelmatig voor dat een verkoper een schitterende oplossing bedenkt voor het probleem van een klant, maar niet beloond wordt voor zijn inspanningen. Hoe verkleint u dit risico? Meer...
VERKOOPTACTIEK
Hoe wordt u een goede (en slimme) verliezer?
U verliest een belangrijke opdracht en u hoeft daarom dus de komende jaren geen contact meer te hebben met de desbetreffende prospect. Of ligt dat mogelijk anders? Hoe kunt u de kans op een order toch nog vergroten… ? Meer...