Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

GROOTHANDEL

Telefonisch nieuwe klanten werven voor groothandel

Uit de praktijk blijkt dat een aankoper niet zit te wachten op groothandelverkopers die bellen voor een afspraak. De aankoper heeft tenslotte al een leverancier. Is telefonische werving dan helemaal geen optie voor u? Meer...

CONCURRENTIE

Help, de concurrent gooit met modder!

Niet iedere concurrent doet aan ‘fair play’. Sommigen deinzen er niet voor terug om uw reputatie te besmeuren. Wat doet u daaraan? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Hoe haalt u alles uit periodieke verkoopgesprekken?

Toon bezoekt regelmatig zijn vaste klanten en scoort daar ook van tijd tot tijd een order. Maar onlangs stapte een goede klant toch over naar de concurrent. Wat is de beste aanpak voor een periodiek verkoopgesprek bij een bestaande klant? Meer...

OMGAAN MET AANKOPERS

Professionele aankoper? Gebruik judocommunicatie!

Paul verkoopt mallen om kunststof in te gieten. Alle klanten die hij spreekt, zijn ondernemers of directeuren, totdat hij onlangs bij een aankoper aan tafel kwam. Het verkoopgesprek liep helemaal mis! Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

De start van uw verkoopgesprek

Bij het begin van een verkoopgesprek is het van groot belang dat u de volle aandacht heeft van uw klant. Wat is een goede aanpak? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Wat moet u doen als u met lege handen naar huis gaat?

Sven heeft geen succes bij zijn klant en hij gaat zonder order naar huis. Dat kan iedereen overkomen. Alleen, Sven denkt er helemaal niet over na hoe het zo ver is kunnen komen. Hoe kan dat beter? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Het probleem van André ‘de voorbarige’

Het verkoopgesprek van André verliep goed. Er was afgesproken dat hij nog even een prijsbevestiging zou sturen, maar dat was niet meer dan een formaliteit. Toch ging de order aan zijn neus voorbij. Wat ging er mis? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Een terughoudende klant met haar op z’n tanden

Peter komt bij een schuchtere ondernemer op bezoek. Die doet erg onzeker en twijfelachtig, een beetje klunzig ook. Peter denkt dat dat varkentje wel snel ge­wassen zal zijn, maar het tegendeel is waar. Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Het gesprek met uw klant in een impasse?

Het overkomt ons allemaal weleens dat een (verkoop)gesprek in een impasse belandt. U zit niet op dezelfde golflengte met uw klant en het lijkt erop dat de klant u niet begrijpt. Hoe trekt u het verkoopgesprek dan weer op gang? Meer...

VERKOOPTACTIEK

Het vertrouwen van een klant winnen of verliezen?

Verkoopspecialist Jeff Mowatt ontdekte dat verkopers dikwijls onbewust het vertrouwen van potentiële klanten verliezen door een verkeerde houding. Wat zijn de meest voorkomende valkuilen en hoe vermijdt u ze? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator