Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

PERSOONLIJKE VERKOOP

Dé vier grote vragen die klanten zich stellen

Menig verkoper laat zich té snel verleiden tot het presenteren van zijn product of dienst en dat terwijl de klant daar nog helemaal niet aan toe is. Wat moet u weten om beter in het verkoopgesprek te stappen? Meer...

VERKOOPPSYCHOLOGIE

Wat is het beste koopmotief: verlies of winst?

Iedere klant wil een product dat goed is. Maar de ene vindt een product goed als het hem behoedt voor verlies en de andere als het hem iets oplevert. Wat moet u uw klanten nu vertellen om aan te tonen waarom uw product zo goed is? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Mag ik me even voorstellen?

Er wordt momenteel een discussie gevoerd over het antwoord op de vraag: “Moet u zich in het begin van een verkoopgesprek beperkt of uitgebreid voorstellen?”. Beide methoden hebben voor- en nadelen. Welke aanpak is de slimste? Meer...

VERKOOPTACTIEK

De startmotor van een goed gesprek

U wilt graag dat een klant uitgebreid en met plezier praat over de onderwerpen waarnaar u vraagt. Niet alleen tijdens een informele babbel, maar ook bij het begin van een inhoudelijk complex verkoopgesprek. Hoe pakt u dat slim aan? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

De start van uw verkoopgesprek

Bij het begin van een verkoopgesprek is het van groot belang dat u de volle aandacht heeft van uw klant. Wat is een goede aanpak? Meer...

OMGAAN MET BEZWAREN

Laat de klant zichzelf overtuigen

Soms lijken klanten zich als koppige ezels te gedragen. U doet allerlei goede voorstellen, maar de klant staat er niet voor open en slaat uw advies in de wind. Hoe komt dat en wat doet u eraan? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Structuur in uw verkoopgesprek

De meeste trainingsbureaus en verkooptrainers maken gebruik van een ‘verkoop­methodiek’, die wordt meestal aangeduid met een letterwoord. ­VOCATIO is zo’n methode. Wat houdt ze in en hoe gaat u ermee aan de slag? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Eén voorbeeld zegt meer dan 1.000 woorden

“Toen mijn buurman ermee aan de slag ging, dacht hij eerst dat..., maar algauw was duidelijk dat product X hem veel tijd zou besparen.” We bekijken even hoe voorbeelden en verhalen voor ú kunnen verkopen… Meer...

VERKOOPTACTIEK

Zo vertelt u wat de klant moet doen

Een uitstekende methode om uw product te laten kopen door klanten, is het hanteren van zgn. moet-uitspraken. Wat is dat en hoe past u dit toe? Meer...

PERSOONLIJKE VERKOOP

Het gesprek met uw klant in een impasse?

Het overkomt ons allemaal weleens dat een (verkoop)gesprek in een impasse belandt. U zit niet op dezelfde golflengte met uw klant en het lijkt erop dat de klant u niet begrijpt. Hoe trekt u het verkoopgesprek dan weer op gang? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator