Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

FACTUUR - PROTESTEREN

Een factuur protesteren: hoeveel tijd heeft u daarvoor?

U krijgt een factuur van een leverancier waarmee u het niet eens bent. Is er dan een vaste termijn waarbinnen u die factuur moet protesteren of kan uw leverancier in zijn algemene voorwaarden daarvoor een specifieke termijn opnemen? Kan dat ook bij verkopen aan particulieren? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Een factuur ‘gemotiveerd’ protesteren?

U bent het niet eens met een factuur van een leverancier van diensten of producten. Volstaat het dan om die factuur terug te sturen met de melding ‘geprotesteerd’ of moet u motiveren waarom u het niet eens bent met de factuur? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Een termijn voorzien voor het protest van uw facturen?

U denkt eraan om in uw algemene voorwaarden een concrete termijn te voorzien waarbinnen uw klanten uw facturen moeten protesteren. Is een dergelijke bepaling geldig? Maakt het een verschil of u met een professionele klant dan wel met een particuliere klant handelt? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Geen protest, dus akkoord met uw factuur? Wat wijzigt er?

Protesteert een klant uw factuur niet of niet op tijd, dan kunt u die in sommige gevallen eenvoudig innen buiten de rechtbank om. Vanaf 01.11.2018 kunt u dit principe ook voor meer klanten toepassen. Hoe zit dat? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

‘Geprotesteerd’ vermelden op de factuur is niet genoeg...

Een collega was het niet eens met een factuur. Hij vermeldde dus ‘geprotesteerd’ op die factuur en stuurde ze zo terug. Dat is echter op zich niet voldoende, vond de rechter. Hoe pakt u het protest van een factuur dan beter aan? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Hoe bewijst u dat uw klant uw factuur ontvangen heeft?

Een klant beweert dat hij uw factuur nooit ontvangen heeft. Hij kon ze dus ook niet tijdig betalen of protesteren. Hoe kunt u zich dan verweren tegen dit excuus? De rechter sprak zich onlangs uit... Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Hoe snel moet u zijn met uw protest?

U protesteert de factuur van een leverancier waarmee u niet akkoord gaat na een tiental dagen. Is dat snel genoeg of kunt u daarmee achteraf toch nog in de problemen komen? Wat is daarbij van belang? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Uw klant protesteert de factuur pas na de rappel...

Een klant die uw factuur niet betaalt, laat pas van zich horen als u een aangetekende rappel verstuurt. Hij beweert zonder schroom dat hij uw factuur nooit ontvangen heeft. Komt hij daarmee weg? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Een factuur protesteren, kan dat via e-mail?

U bent het niet eens met de factuur van een leverancier en u wilt die protesteren. Kunt u dat ook doen via e-mail of kan dat echt enkel geldig gebeuren via een aangetekende brief? Wat zei de rechter hierover? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Wanneer is het te laat om een factuur te protesteren?

Uw collega protesteerde een factuur 30 dagen na ontvangst. Dat zou volgens zijn leverancier te laat zijn, het moest binnen de zeven dagen gebeuren. Klopt dat echter wel in alle gevallen? Wanneer bent u echt te laat om te protesteren? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator