Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

KLANTEN - VOORSCHOT

Een voorschot vragen aan uw klanten: welke grenzen respecteren?

Kunt u aan uw klanten altijd een voorschot vragen voor de diensten of goederen die u zal leveren? Zijn er grenzen aan het bedrag dat u als voorschot mag vragen? Op wat moet u het voorschot dan aanrekenen? Meer...

GESTART ALS ZELFSTANDIGE - KLANTEN

Voortaan een voorschot vragen aan uw klanten?

Om te vermijden dat klanten u niet correct betalen, wilt u voortaan werken met voorschotten. Kan dat zomaar en altijd en zijn er bepaalde grenzen die u moet respecteren? Waarom is het belangrijk om dat expliciet te voorzien in uw contracten? Meer...

RECHT - BESTELLING

Uw leverancier gaat failliet: wat met lopende bestellingen?

U plaatste een bestelling bij een leverancier die vóór de levering failliet gaat. Betekent dat dan ook dat de bestelling sowieso niet geleverd zal worden? Gelden dezelfde regels als uw leverancier een gerechtelijke reorganisatie vraagt? Meer...

RECHT - SLECHTE BETALERS

Uw facturen innen via een gerechtsdeurwaarder?

Als een professionele klant uw facturen niet betaalt, hoeft u niet altijd naar de rechtbank te stappen. Het kan soms volstaan om te werken via een gerechtsdeurwaarder. Wanneer is dat het geval en wat zijn de voorwaarden? Meer...

FACTUUR - AANMANING

Uw voorschot wordt niet betaald, wat nu?

Uw klant betaalt het voorschot dat u vroeg niet. Geldt het contract dat u met hem sloot dan nog en moet u dan nog wel beginnen aan uw opdracht? Welke afspraken kunt u maken in de overeenkomst die u met uw klant sluit? Meer...

RECHT - BESTELLING

Bestellingen die niet kunnen doorgaan in coronatijden

Een klant had iets bij u besteld en had ook al een voorschot betaald. Nu wil hij die bestelling annuleren gezien de coronacrisis. Kan hij dat zonder meer doen of kunt u dan een vergoeding vragen? Wat met het betaalde voorschot? Meer...

RECHT - BESTELLING

Een bestelling bewijzen met een sms of een voicemail?

Een klant doet een bestelling via een sms of spreekt ze in op uw voicemail. Wat als hij nadien beweert dat hij helemaal niets besteld heeft? Kunt u dat dan voor de rechtbank bewijzen met zo’n bericht? Welke wijziging is er hier op komst? Meer...

RECHT - BESTELLING

Kan uw klant achteraf zijn bestelling nog annuleren?

U doet een commerciële actie voor uw klanten waarbij u extra voordelen toekent voor wie direct iets bestelt bij u. Wat als de klant zijn bestelling nadien annuleert? Kunt u dat weigeren of er een forse schadevergoeding aan koppelen? Meer...

RECHT - BESTELLING

Kunt u aan alle klanten voortaan een voorschot vragen?

Sinds 9 november 2015 zijn de spelregels rond het vragen van een voorschot versoepeld. Kunt u zo’n voorschot dan nu altijd vragen, ook aan particuliere klanten? Waar moet u dan rekening mee houden? Meer...

RECHT - BESTELLING

Wat met een ‘ik moet het niet meer hebben’-klant?

Een klant wil zijn bestelling niet in ontvangst nemen, laat staan ervoor betalen. Moet u dan naar de rechter stappen om dat contract te laten verbreken? “Dat is zeker niet altijd nodig”, zei de rechter onlangs. Wat is er voor u van belang? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator