Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - BESTELLING

Als uw klant zijn bestelling niet afhaalt... 

Een klant vraagt u om een product dat u niet in stock heeft, voor hem te bestellen. Alleen haalt hij dat uiteindelijk niet af. Welke stappen kunt u dan ondernemen? Mag u het betaalde voorschot in zo’n geval als schadevergoeding behouden? Meer...

RECHT - BESTELLING

Een bestelling geleverd zonder handtekening in coronatijden

In deze coronaperiode wordt er als gevolg van de ‘social distancing’-maatregelen doorgaans geen leveringsbon getekend door uw klanten bij de levering. Komt u daarmee dan niet in de problemen als de klant nadien niet wil betalen? Meer...

VENNOOTSCHAP - ALGEMENE VERGADERING

Hoe uw jaarvergadering organiseren in coronatijden?

De jaarvergadering van uw vennootschap over boekjaar 2019 moet eerstdaags gehouden worden, maar is dat in deze coronatijden wel haalbaar? Welke maatregelen zijn er ter zake genomen en waarmee moet u rekening houden? Meer...

RECHT - BESTELLING

Een bestelling bewijzen met een sms of een voicemail?

Een klant doet een bestelling via een sms of spreekt ze in op uw voicemail. Wat als hij nadien beweert dat hij helemaal niets besteld heeft? Kunt u dat dan voor de rechtbank bewijzen met zo’n bericht? Welke wijziging is er hier op komst? Meer...

RECHT - VARIA

Bewijswaarde van contract op een bierviltje?

Meer...

RECHT - BESTELLING

Is een e-mail dan geen goed bewijs meer?

De rechter besliste dat voor de verkoop van een grond of een pand een e-mail onvoldoende is als bewijs, zo kwam onlangs in de media. Oei, mag u zelf dan ook geen e-mails meer inroepen als bewijs van bv. een verkoop? Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Hoe correct ‘tekenen’ in deze multimediale wereld?

Het akkoord met een offerte of contract blijkt meer en meer uit een e-mail of een sms. Sommige bedrijven maken daar nu echter misbruik van om facturen van leveranciers niet te betalen. Hoe vermijdt u problemen met uw klanten? Meer...

RECHT - BESTELLING

Wat met een ‘ik moet het niet meer hebben’-klant?

Een klant wil zijn bestelling niet in ontvangst nemen, laat staan ervoor betalen. Moet u dan naar de rechter stappen om dat contract te laten verbreken? “Dat is zeker niet altijd nodig”, zei de rechter onlangs. Wat is er voor u van belang? Meer...

RECHT - BESTELLING

De ‘moderne’ uitvluchten onderuit…

Klopt het dat een klant die een bestelling doet per e-mail daar veel gemakkelijker onderuit kan en dat u toch het best uw voorzorgen neemt? Even kijken… Meer...

RECHT

Heeft u mijn mailtje niet gekregen?

Kan en/of moet u rekening houden met bestellingen, klachten, protesten, enz. die binnenkomen per e-mail of geldt dat allemaal toch niet zomaar? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator