Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

GESTART ALS ZELFSTANDIGE - KLANTEN

Een telfout gemaakt in uw offerte: is dat een probleem?

Bij het optellen van de verschillende deelposten van uw offerte begaat u per ongeluk een fout in uw nadeel. Kunt u die vergissing dan nadien nog rechtzetten? Hoe kunt u zich tegen zulke fouten beschermen in uw algemene voorwaarden? Meer...

GESTART ALS ZELFSTANDIGE - KLANTEN

Uw offerte beperken in de tijd: zeker doen!

Een potentiële klant vraagt u om een offerte te maken voor het leveren van diensten of goederen. Waarom is het van belang om daar een (voldoende korte) geldigheidsduur aan te koppelen? Wat gebeurt er als u dat niet doet? Meer...

RECHT - OFFERTE

Een missing in uw offerte: hoe kunt u dat nog rechtzetten?

In de offerte die u aan uw klant stuurde, merkt u plots een vergissing op. Kunt u die offerte dan nog intrekken? En kan uw klant, die de offerte aanvaardde, eisen dat u uw producten of diensten levert tegen de ‘verkeerde’ prijs die u aangaf? Meer...

RECHT - BESTELLING

Een bestelling geleverd zonder handtekening in coronatijden

In deze coronaperiode wordt er als gevolg van de ‘social distancing’-maatregelen doorgaans geen leveringsbon getekend door uw klanten bij de levering. Komt u daarmee dan niet in de problemen als de klant nadien niet wil betalen? Meer...

RECHT - BESTELLING

Kan uw klant achteraf zijn bestelling nog annuleren?

U doet een commerciële actie voor uw klanten waarbij u extra voordelen toekent voor wie direct iets bestelt bij u. Wat als de klant zijn bestelling nadien annuleert? Kunt u dat weigeren of er een forse schadevergoeding aan koppelen? Meer...

RECHT - BESTELLING

Getekend voor ontvangst hoewel de levering fout was...

Uw collega merkte pas toen hij een levering uitpakte, dat hij toch niet het juiste product ontvangen had. Toen had hij echter wel al de leveringsbon getekend voor ontvangst. Is dat dan een probleem of niet? Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Hoe correct ‘tekenen’ in deze multimediale wereld?

Het akkoord met een offerte of contract blijkt meer en meer uit een e-mail of een sms. Sommige bedrijven maken daar nu echter misbruik van om facturen van leveranciers niet te betalen. Hoe vermijdt u problemen met uw klanten? Meer...

RECHT

E-update voor uw kleine lettertjes

Hoe zorgt u ervoor dat een klant niet in vraag kan ­stellen of uw algemene voorwaarden wel gelden? Een rechter had daar onlangs een moderne kijk op… Meer...

RECHT - BESTELLING

Getekend is getekend, u bedenken is betalen…

Een leverancier van diensten duwde uw collega’s veelbelovende offertes onder de neus. Een aantal tekenden, maar kregen daar al snel spijt van. Bedenken kon niet of alleen mits een forse vergoeding te betalen, zo kregen ze te horen… Meer...

ACTUALITEIT

Pokeren… ?

Heel wat abonnees melden ons misleid te zijn door een reclameronselaar. Geldt ‘getekend is getekend’ ook in dit geval of kunt u dan toch nog iets doen? Meer...

Geactualiseerd op: 16.05.2024

Meer van Indicator