Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 7 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - HANDELSPRAKTIJKEN

Vergelijkende reclame: wat mag u ‘vergelijken’?

U wilt reclame maken waarbij u wat u verkoopt gaat vergelijken met wat uw concurrenten aanbieden. Wat zijn de spelregels ter zake? Mag u alle kenmerken van wat u verkoopt vergelijken of zijn er op dat vlak grenzen? Meer...

RECHT - PUBLICITEIT

Een leugentje meer of minder in de reclame kan geen kwaad!?

Sommige zelfstandigen stellen in hun reclame hun bedrijf weleens beter voor dan dat het is. U vraagt zich af of dit ‘overdrijven’ in reclame wel mag en of met de waarheid een loopje nemen toegestaan is? Hoe zit dat eigenlijk en wat kunt u doen als een concurrent echt overdrijft? Meer...

RECHT - PUBLICITEIT

Hoe origineel moet uw reclameslogan zijn?

Als u wilt uitpakken met een nieuwe naam, dan gebruikt u beter niet zonder meer die van een andere firma. Hoe zit dat echter met reclameslogans? In hoeverre mag u zich laten inspireren door de zgn. baseline van een andere firma? Meer...

RECHT - HANDELSPRAKTIJKEN

Mag er nog gelachen worden... ?

Als u reclame maakt, dan wilt u dat die opvalt. Met een leuke parodie lukt dat vaak. In welke mate mag u op die manier extra aandacht trekken? Meer...

RECHT - PUBLICITEIT

Overdrijven en toch nog correct reclame maken…

Onlangs was er heisa in de media omdat een fabrikant in zijn reclame zou liegen. Een concurrent stelde dit fors aan de kaak en wilde dat dit stopte. In welke mate mag u in uw reclame overdrijven en blijft u toch correct bezig? Meer...

RECHT - PUBLICITEIT

Een leuke parodie ‘op’ als reclame...

Té inventief zijn met reclame kan kwalijke gevolgen hebben, zo liet de rechter onlangs verstaan. Waarmee moet u opletten en wat kan er geen kwaad? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN

Goedkoper dan de concurrentie…

Het Europees Hof zette onlangs de lijnen uit waar­binnen er prijsvergelijkingen in reclame mogelijk zijn. Welke reclameslogans zijn toegelaten? Meer...

Geactualiseerd op: 01.05.2024

Meer van Indicator