Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

FACTUUR - PROTESTEREN

Een factuur ‘gemotiveerd’ protesteren?

U bent het niet eens met een factuur van een leverancier van diensten of producten. Volstaat het dan om die factuur terug te sturen met de melding ‘geprotesteerd’ of moet u motiveren waarom u het niet eens bent met de factuur? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Een brief van de deurwaarder voor geprotesteerde factuur?

U krijgt van de deurwaarder de vraag om een factuur te betalen in het kader van de zgn. ios-procedure. Het gaat echter om een factuur die u wel degelijk geprotesteerd had. Hoe pakt u dat dan aan zonder in de fout te gaan? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

‘Geprotesteerd’ vermelden op de factuur is niet genoeg...

Een collega was het niet eens met een factuur. Hij vermeldde dus ‘geprotesteerd’ op die factuur en stuurde ze zo terug. Dat is echter op zich niet voldoende, vond de rechter. Hoe pakt u het protest van een factuur dan beter aan? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Soms volstaat het niet om de factuur te protesteren…

Een collega had de factuur van een leverancier tijdig geprotesteerd, maar deed dat volgens de rechter verkeerd en moest die factuur dus toch betalen. Wat liep er fout en wat is daarbij voor u van belang? Meer...

FACTUUR - VARIA

Facturen over en weer: ongeveer quitte of toch niet?

Een van uw leveranciers is ook een regelmatige klant bij u zelf. U zit dus met facturen over en weer. Mag u die facturen dan met elkaar verrekenen? Wat als uw leverancier zijn facturen nadien overdraagt aan een ‘financier’? Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Een factuur voor een schadeclaim…

Een leverancier leverde te laat of berokkende schade bij de levering en u rekent hem hiervoor een schadevergoeding aan. Doet u dit dan best via factuur en mag u ervan uitgaan dat hij akkoord gaat als hij die niet op korte termijn protesteert? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

Hoe snel moet u zijn met uw protest?

U protesteert de factuur van een leverancier waarmee u niet akkoord gaat na een tiental dagen. Is dat snel genoeg of kunt u daarmee achteraf toch nog in de problemen komen? Wat is daarbij van belang? Meer...

SLECHTE BETALERS - VARIA

Het betalingsbevel komt eraan…

Eind december 2013 zette de ministerraad het licht op groen voor de invoering van de zgn. betalingsbevelprocedure. In welke mate kunt u slechte betalers daarmee efficiënt aanpakken? Wat is er van belang in uw relatie met leveranciers? Meer...

FACTUUR

Geprotesteerd? Bewijs dat maar…

U krijgt een rekening waar u het niet mee eens bent. Onlangs bevestigde de rechter dat u dan verstandig moet protesteren. Wat betekent dat concreet? Meer...

FACTUUR - PROTESTEREN

De pennenvriend van uw leverancier?

U protesteerde tegen een foute factuur. Krijgt u een antwoord van de leverancier, dan mag u dat niet zonder meer laten passeren, zei de rechter onlangs… Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator